DON'T WANT TO BE THE LAST TO LEAVE.

Nu är jag tillbaka från London och Leeds och jävlar vilken resa det har varit!! :D
Men åter till det senare då jag ska skriva ett rese-/festivalinlägg.

Jag måste först och främst skriva något negativt om festivalen. Det här betyder verkligen inte att jag inte gillade spelningarna, jag var lyckligast i världen när Libertines och Maccabees spelade, MEN jag mådde så dåligt av den här händelsen så jag måste få det ur mig.

Jag stog längst fram på Main Stage på Leedsfestivalen hela dagen i fredags och när det var dags för Libertines så hade trycket från publiken blivit så starkt så jag trodde att jag skulle svimma. Det var ungefär 4 gånger så mycket tryck som under Mando Diao på Peace & Love 2009. Och då var det tryck.
Iallafall, tre låtar in i Libertines spelning så ramlade 20-25 pers precis bakom mig ihop i en hög och höll på att kväva varandra. Det var bland annat en tjej som låg under fyra stora killar och hon låg där med rött ansikte och kunde inte andas. Jag och några killar till runt omkring mig viftade med händerna mot scenen och skrek till vakterna att dom var tvungna att sluta spela. Vakterna ordnade så att Libertines gick ut några minuter.

Jag sket i om jag skulle förlora min plats eller om jag också skulle ramla omkull, men jag vände mig om så jag hade Libertines i ryggen och började försöka dra upp folk. Jag stog och höll en helt främmande kille uppe som var svimfärdig och det var verkligen hemskt. Jag var så jävla rädd! Och det värsta var att vissa människor inte verkade bry sig!! Dom bara stog kvar och kollade lite. VART FAN ÄR MEDMÄNSKLIGHETEN?? Jag blir tårögd bara jag tänker på vad som hade kunnat hänt.



Av någon anledning så lyckades jag få en bild av publiken precis när dom började ramla omkull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0