FUCK OFF.

oj vad bra jag känner mig när jag får höra att mamma mår dåligt av att vara hemma med mig.

EN TREVLIG DAG I STOCKHOLM

Igår spenderade jag min dag i huvudstaden. Jag gjorde weekday och resten av de obligatoriska butikerna som inte finns i Örebro. På kvällen var jag på besök på K1. Där sandra gör lumpen alltså. Där var det också trevligt. hehe. Jag hälsade på hästar och trevliga människor. Tåg hem klockan 10 och sen direkt i säng.

Nu sitter jag här och försöker uppgradera min header. Lyssnar på The Maccabees gör jag också! Och jaaaa jag ska till LONDON och LEEDS snart!!! :D

EDWARD SHARPE AND THE MAGNETIC ZEROS

Him: Do you remember that day you fell outta my window?
Her: I sure do, you came jumping out after me.
Him: Well, you fell on the concrete, nearly broke your ass, you were bleeding all over the place and I rushed you out to the hospital, you remember that?
Her: Yes I do.
Him: Well there's something I never told you about that night.
Her: What didn't you tell me?
Him: While you were sitting in the backseat smoking a cigarette you thought was gonna be your last, I was falling deep, deeply in love with you, and I never told you til just now.

JAG HADE HONOM PÅ KROKEN, DET HADE JAG

På hotellet i Sunny Beach hade jag ett span. Jag gillar span! Jag har alltid ett span. Det är fint. Den här gången var det en dansk kille som jag kallade för "den blåa tröjan". Senare kom jag och Budak dock fram till att han måste heta antingen Mads, Bestefar, Raz eller Erik. Nåt av det. Han var veckans ögonsten! hihi. Jag råkade kasta en boll på honom i poolen igår. Han skrattade och kastade tillbaka den. Det var dagens spänning! muhi. Synd att jag åkte ifrån honom. Den romansen hade potential.... ehe.
Och jag lovar, han såg ut som den här killen på den här bilden. Kanske inte på pricken men dom hade sina likheter. Typ Carl med blondie hår och ginger pigment och lite spetsigare näsa. åh varför var han dansk? :(

WE DON'T SPEAK AMERICANO

hEJ ! Nu har jag kommit hem igen. Denna gång från Sunny Beach.

En vecka med roliga människor, sol, alkohol, hav, pool, blåa tröjor, äcklig mat, brist på musik, mm.. det har varit gött!

AND WHEN THE SUMMER COMES, WE'LL GO TO PARIS OR ROME

Det mest minnesvärda med Rom:

Den stört överskattade rundvisningen på Colosseum, Den italienska glassen, Dom röda dockorna, När dom spelade Paolo Nutini utanför en affär, The Disney Store, Fontana di Trevi, Värmen, De fina bilderna jag köpte på en liten marknad som nu hänger på min vägg, Alla Nutini/Pacino/De Niro lookalikes, Slagsmålet utanför restaurangen, Busschaffören som inte tittade på vägen, Piazza Navona, Bristen på musikaffärer, De fula kläderna, Och till sist min drömman på flygplatsen.  <3

REMEMBER THOSE CLASSES WHEN WE THOUGHT WE WERE SO SMART?

Jag satt nyss och kollade på Beverly Hills 90210 och jäävlar i havet vad Dylan är fin! mmmm! åh jag dör! haha.

Gårdagen var mysig! Ikväll är det kalas hemma hos Unni. Vi får väll se hur det går :P heheh. Och resterande helgen spenderas i Mullhyttan :S ooooh my!

Lycka till karin

YOU CALL YOURSELF A KILLER BUT THE ONLY THING YOU'RE KILLING IS YOUR TIME.

Hej och hoj nu är jag här igen. Vi kom hem från rom i tisdags och jag planerar ett Rom-inlägg men jag orkar inte börja ordna med några bilder än så det kommer inte än.

Idag fyller en av mina favoritpinglor 18år! Unni Saltin! Gummibollis!
Det firas ikväll med att förtära alkohol :) nomnom.

Om 5 dagar åker jag förresten till maffiaplacet Sunny Beach tillsammans med Sandra, Lina och två av sandras lumpenkompisar! wohooooo kalas! sola och bada pina colada

GREETINGS FROM ROME

hejhej! nu har jag lànat hotellets internet en stund. Jag àr alltsè i Rom! hihi. Hàr àr det stòrt varmt.. àckligt varmt.. sàmst eftersom att vi inte har tillgèng till pool/hav/sjò/bàck/badkar.. hehe.

Vi kommer fòrmodligen àka hem pà mèndag istàllet fòr pè onsdag. Vi har sett allting, typ collosseum, vatikanen, den dàr fontànen som àr sè kànd osv.. hihi. :)

Jag kan inte undgà att stòra mig pà vissa mànniskor hemma i Sverige.. Men dom tankarna màste jag slàppa fòrr eller senare!

Jag har fòrresten ett span pà hotellet som jag har utbytt heta blickar med, men jag tror att han kanske àr gay! vi fàr se helt enkelt.. eller inte. hih hejdà

JAG KAN INTE ENS STÅ NÄR DU INTE SER PÅ

Hej och hå, nu planeras det och packas det så det står härliga till! Imorgon drar jag och mor min till Italiens huvudstad. Vi ses om en vecka pussisar!!

Medans jag är borta så får ni kolla lite på min favorit!

PS. Jag har vunnit ett presentkort på Coop! Från det där tältet som delade ut gratis saft och banan på peace. hehe koolt.

I HENNES SMÅ SKOR FICK VI BÅDA LEVA, MIN ÄLSKLING OCH JAG

Jag hatar när jag blir sådär löjligt töntig över artister..
Jag vet att det är helt meningslöst att känna så och det är också sjukt själviskt. Men det är ändå jobbigt! haha.

Just nu känner jag så med två artister. Armand Mirpour och Paolo Nutini. Dom är mina! Speciellt Armand eftersom att jag knappt känner nån som lyssnar på honom/har lyssnat på honom lika länge som jag. Han är heller inte så känd så det känns så speciellt på nåt sätt, och jag blir irriterad när nån annan nolla kommer och tror att hon är hans största fan! gaah! hah.

Jaa det är stört löjligt, men jag vet att de flesta har känt så nån gång ;)

PEACE AND LOVE 2010

Nu är jag hemma från peace and love! jag hade planerat att skriva ett nogrannt och utförligt blogginlägg om minsta lilla detalj men jag vet inte om jag orkar det. Vi får se hur det blir medans jag skriver. haha :D

Jag och Hanna och Siri anlände till Borlänge på måndagen, fick en tältplats och satte upp tältet. Inte visste vi att vi hade parkerat tältet mitt på kissplatsen nr 1!..

Tisdagen var den tråkigaste dagen. Smög runt i borlänge och träffade spännande människor. På kvällen var det dock drag! hah.

Morgonen därpå (onsdag) vaknade jag av att det droppade vatten på min panna. Det regnade. Som fan! Vi stannade i tältet några timmar. Kanske inte världens bästa grej eftersom att vårat tält gillade att släppa in så mycket vatten som möjligt. Mina saker drunknade nästan och vissa saker återhämtade sig aldrig.. (rest in peace lilla svarta skinnväska).
På eftermiddagen träffade jag Frida och tillsammans såg vi Julian Casablancas! vilken man!

Jag hade lämnat mina stövlar till Siri för att hon skulle hämta mina tygskor så jag sprang runt på festivalområdet i flera timmar i bara strumpor. Regn och lera <3... Jag fick feberkänslor och världen var lite mörkare än vanligt.

Torsdag. Kooksdag! Jag och Celine planerade att stå längst fram på Kooks. Jag skulle egentligen köa från innan Hoffmaestro. Men det kändes för riskabelt med tanke på hur hoff-publiken kan vara. hehe. Så när det var 3-2 låtar kvar så smög vi oss fram från sidan och med hjälp av en springande publik lyckades vi ta oss fram längst fram. Bästa platserna! Jag fångade tillochmed en hoffmaestro-flaska. hehehe status.
The Kooks spelade!! Jag dog!! Bästa bandet på hela festivalen och oj vad jag har längtat! Jag hade ögonkontakt och sjung med Luke jättemånga gånger. Det kändes speciellt och fint :)

Jag kommer ärligt talat inte ihåg vad som hände resten av dagen så nu hoppar jag vidare.. haha.

Fredag! Först på schemat stog det dusch! Efter en två timmar lång kö i stekande sol så kom jag och Siri in i duschen. Stört värt. Sedan sprang vi vidare till Café Peace and Love! Armand Mirpour skulle ju spela. Jag var nervös och förväntansfull. Har längtat som en korv på att få se honom. Han var lika snygg som på kort. nej, snyggare! Curly Boys Law och I Hennes Små Skor var helt klart bäst. Jag sjöng med i Curly Boys Law och han gick ner och vi liksom sjöng tillsammans eller vad man ska säga! Stört kul!
Efteråt gick jag fram och pratade med honom. Han bjöd med mig och Siri "backstage". Ett avskilt rum typ där han och hans gitarrist spelade låtar för oss och snackade med oss i typ en halvtimme. Jag hade ett normalt samtal med en av mina favoritartister! ojoj. Han försökte spela Do You Wanna med Kooks för oss men gitarristen kom inte på hur den gick. haha.

Sen såg jag Lily Allen. Hade stört ont i foten. Såg The Hives. Var lycklig! Hade stört ont i foten. Gick till sjukvårdsmänniskor. Den onda foten var tydligen ett gammalt infekterat sår. Kalas.. hade ont i foten. Såg the ark. Såg miike snow.

Förmiddagen på Lördagen var chill.
Kom på en halvtimme innan SPF spelade att dom spelade så jag sprang iväg till Cozmoz. Jag kom in av ett under och träffade Sara och hennes vän där inne. Sugarplum var fina som vanligt. Senare såg jag Johnossi och Mando Diao. Lika bra som vanligt! Sen vankades det banan med glass för att fira livet. Moto Boy fick avsluta min festival.

På söndagen var det hemfärd. Frukosttanterna vid parken skjutsade oss till centralen. Jag kunde inte gå med min fot. Tåg hem.

HEJDÅ OCH JA DET BLEV ETT LÄNGRE INLÄGG ÄN VAD JAG TRODDE HEHE. MEN DET ÄR JU KALAS.