PART 9, YOSEMITE & SAN FRANCISCO

Efter Mammoth Lakes var det dags att resa vidare. Målet var San Francisco och på väg dit skulle vi passera Yosemite National Park. På vägen till Yosemite stannade vi ett par gånger för att fota.

Party/luft-paus i Yosemite.

Yosemite falls som jag hade förväntat mig skulle vara övermäktigt var inte alls imponerande. Kul att se, ja, men eftersom att det var sommar så hade vattnet torkat ut ganska mycket. Skulle nog vara coolt att se det i början av våren istället.

Lunch i parken och sen vidare till det fantastiska San Francisco.

Åh vad jag blev kär i den staden på noll och inga sekunder. Så fruktansvärt vacker stad på alla sätt. Vi åkte över Golden Gate Bridge och stannade sedan på den blåsigaste rastplatsen ever och fotade.

Eftersom att detta var midsommar(!!) så var planen att vi skulle fira det. Men när vi kom fram till hotellet så var det så sent och alla var så trötta så vi skyndade oss ut till de lokala restaurangerna i området och åt där istället. Det blev mexikanskt för mig, Viktoria och Nina. Glad midsommar!!

Morgonen därpå startade vi med porträttfotografering runt hörnet från hotellet och sen sa vi hejdå till Viktoria som skulle tillbaka till Sverige lite tidigare än oss.

Next up: San Fran del 2.

PART 8, MAMMOTH LAKES

Sent på kvällen anläde vi till vårat hostel i Mammoth Lakes. En av de första sakerna vi såg var faktiskt en livs levande björn utanför fönstret. Alla kastade sig på fönstret och jag välte nästan omkull ett litet barn. Sorry.

Morgonen därpå började vi dagen med en fruktansvärt hälsosam frukost. Bars. Med choklad på. Men vad gör man när hotellet bara erbjuder kakor och mini-munkar. haha. Sedan var det fotoundervisning i Emmas rum.
En av de få affärerna i Mammoth Lakes var en chokladbutik.

Senare den dagen var det "sightseeing" i den lilla lilla staden med lunch på en pizzeria och sen fick de som ville åka upp till Mammoth Mountain och fota. Jag ville såklart.

Liften upp på berget bjöd på fantastisk utsikt men även lite skräck eftersom att jag inte direkt är van vid att åka i en liten lift flera flera meter upp i luften.

Berget var 3,371 m högt (enligt wikipedia) och det var fortfarande snö där uppe. Galet!

På väg ner tappade vi bort Nina och Pao men vi fann dom tillslut.

Sen åkte vi till Mono Lake och fotade. Fantastiskt coolt ställe. Jättevackert och inspirerande att fota.

På kvällen blev det middag på restaurang och sen sängen. Fin dag.