SPRINGBREAK 09

ÅH! Helgen har varit u-n-d-e-r-b-a-r!! Helt sjukt! :D

okej, nu börjar jag! jag tänker inte skriva lika mycket som Moa men jag ska försöka få med det mesta :P

Helgen började med tåg till Mjölby på fredagen :) "JAG VEET!! HÖHÖHÖ" gjorde så att vi dog xD.
Byte i Mjölby, On our way to Alvesta. Alvesta. On our way to Kalmar!
Koola Reaggae-människor satt på tåget! En extrakool kille sa att jag skulle lyfta på hans bongotrumma. Visst sa jag och gjorde det ;) haha (misstolka gärna).
Jag säger bara en sak: VEDENS PARADIS! :D

Framme i Kalmar! :) Det luktade hav och vi tog bussen ut från stan till våran destination
"Svanen - Lågprishotell och Vandrarhem"
Fint! Förutom att vi var lite tafatta när det gällde att ta sig av bussen xD


typ såhär såg det ut när vi hade lämnat vårat bagage

Promenad till city.
Besviken på oöppnade affärer.
Promenad tillbaka (karin gnäller på hur hårt livet är).
Sova.

Vakna! Taggad dag :D SPRINGBREAKDAG
Vi går ut på stan och ska köpa frukost.
Moa pratar om hur hungrig hon är, och innan hon hade hunnit säga "Toast med oast & skinka" så öppnade gud pärlemorportarna och uppenbarade en MATFESTIVAL mitt på torget :D:D:D
Vi är lyckliga och köper wienerbröd och jordgubbar!.


lycka!

Vi skulle nu ta oss till Skälby. Gubben på stationen var synsk, busschaffisen var trött efter en lång dag med 402an. Men tillslut kom vi rätt. Eller rätt och rätt, vi stalkade några killar med öl. "Dom ser ut att vilja gå på Springbreak" tänkte vi. Ack så fel. Vi var fasst i ett kvarter som liknade Tengvallsgatan i Örebro. För de som har varit där kan nog hålla med om att dte är en väldigt tillintetsägande gata :P

Vi frågade efter vägen och tillslut var vi där. Vi satte oss ner och drack juice.
Insläpp. Vi stog vid fel ingång. Vi trängde oss. Vi sprang. Vi blev anfådda (dålig kondis! måste förbättras till Coldplay). Men vi fick platser längst fram i mitten :D huh! det ni! och dom behöll vi hela dagen!



Vi kände oss gråa (haha kul va?) så vi kavlade upp ärmarna och hoppades på lite bränna. Den var minimal kan jag säga nu efteråt. Men bättre en röd näsa än ingen näsa alls, right?

Kevin Borg firades med en gratis piggelin. Eller vadå firades? Det var mest tidsfördriv och ett måste ifall vi skulle behålla våra platser :P


Piggelin!

Fler tillintetsägande band. blablabla.

20 över 8 skulle Mando kliva på scenen :D
Som de rockstjärnor de är så var dom ju självklart sena :P haha.
Då fick vi tid att bygga upp en otrolig nervositet!!

Mando klev på scenen. Mando spelade. Mando regerade. Mando totalt körde över oss!



Moa och jag partade och hoppade och sjöng med som dårar!
Fotograferna verkade tycka att vi var party! Dom fotade nästan oss mer än Mandosarna. (okej, där överdrev jag). Men kamerorna gickk i ett som man säger! kul tyckte vi, dock inte lika kul att vi inte visste vart dom kom ifrån :P

Spelningen tog slut och vi offrade eventuella spelscheman för att få en skymt av dom. Dock kom vi några sekunder för sent. Men från platsen vi stog kunde vi se in i huset där dom bytte om. Dom stog utan tröjor i fönstret och rökte! Kan ni tänka er hur mycket vi kreverade? :D. Vi fick lite insideinformation om att dom duschade :D vi dog. vi föreställde oss det! haha.


Där höll dom hus. Frestare

Jag fick reda på att om jag hade varit ynka 8 månader äldre så skulle jag ha kunnat gå på efterfest med dom.... :'(
Men jag torkade tårarna och vi träffade fyra personer som vi kom att gilla väldigt mycket! Alicia, Erik, Jon & Amanda. Alicia hade fångat Gustaf's plektrum och var lyrisk över det :) Vi planerade ett Mission Impossible likt uppdrag som gick ut på att vi skulle ta oss in till Mando. Amanda och Jon skakade på huvudet och återvände till Hammerfall(..huh?).

Vi fortsatte våran planering. Vakter tittade på oss. Vi fick adrenalinrusning. Vi kollade alla springor och möjliga ingångar. Inget funkade. Vi gick ut från området och runt huset. Där stog inga fula vakter och lurade så vi kröp under staketet (jag var stolt). Vi satte oss vid en bänk som vi såg stog kanske 5-6 meter från trappan där Björn, CJ och en körtjej stog och rökte. Lite pinsamt tyckte jag men what to do när man redan är i den sitsen? :D haha.

Modet (inte kläder nej) kom till oss tillslut och vi gick fram. Vid det laget hade Gustaf kommit ut också. Med ett vinglas! Alltså, Gustaf med ett VINGLAS OCH EN CIGARETT!! Kan det bli mer franskt och koolt?? :O nej <3

Alicia fick eld till sin cigg, Erik talade om för Gustaf hur underbar han är och hur länge han hade lyssnat på Mando. Koolt tyckte Gustaf. Karin tycket Gustaf var snäll! haha. Jag fick ögonkontakt med Björn och jag tror han log men jag min lilla körv blev helt starstruck och tittade på Gustaf istället.
Jag skakade Gustafs hand. Han var tvungen att gå.
Jag luktade påhanden. Den luktade aftershave :D:D:D:D OPIUM

Nu ska jag spola lite. (det börjar bli ganska långt)
Vi satte oss på stockar och var Lyriska! Vi kom fram till att vi var lika :) Musik is tha shit! man träffar fina människor. Amanda och Jon kom och var lyriska över Hammerfall(..) och efter en stund gick vi därifrån. Från den finaste kvällen i mannaminne :D Men det var tvunget.


våra nyfunna vänner
Alicia håller i Björns fimp :D

Efter det blev det lite jobbigt.
Men efter ett tag kom vi hem. Till fots.
Äckelmän som inte avskräcks när jag säger "jag är bara 16år" (jag är 17).
Vi skyndade in i rummet och sov. I 2½ timma... vi kom senare på att vi kunde sova en timma till men icke... vi är ganska dumma på den fronten.

Stationen. Jag hör ett avlägset "KARIN!"
med ett stort HUH? vände vi oss om och såg våra nyfunna vänner :D wiii!
Vi var dock äckelpäckliga och helt paralyzerade av sömnbrist. förlåt för det!

Tåg hem.
Vi satt brevid Joacim Cans! Han såg besvärad ut även fasst vi försökte att inte titta på honom :P Vi kanske pratade för högt och åt förmycket chips. "Jag har ju kekat chips!"

Tågbyte blablabla gojs. Guild. Skådespelerskor. Sömn. Hejdå Moa. Hemma

:D TACK FÖR DEN HÄR HELGEN MINA UNDERBARA VÄNNER!
"JAG KAN TA STAVARNA!"

(den blev typ lika lång som moas :P)

Kommentarer
Postat av: Moa

Mission Impossible - VI KLARADE DET OMÖJLIGA :D och bilden på oss efter att vi klarade det omöjliga är inte så vacker på mig MEN VAD GÖR DET! VI HADE JU TRÄFFAT DOM! KARIN! FATTAR DU??! INTE JAG! AHHH





jag skrattaade igenom hela inlägget, hahahhahha opium och stavarna och allt ahahhahhahahha



HAHAHAHAHHAHAHAHA

HAHAHAHAHA

HAH

AHAHAHAHAHAHAHA





SKITKUL INLÄGG! :Dhahaha asbra. jag saknar det redan

helgen alltså

fast den är inte ens slut



äh!

det är inte det som är viktigt :P





VED

2009-05-31 @ 20:03:47
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Frida

Snyggingbilder! :D Ni är så koola, är ni! :D & gud vad skoj ni verkar ha haft! Opium hahahah xD

2009-05-31 @ 22:11:39
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: JJ

alltså åååh, jag vet inte vad jag ska skriva för kommentarer, varken på din eller moas blogg, allt är ju så sjukt så jag vet inte vad! GAAAAAAAAAAAH vad avis jag är :D:D äh, det finns ju inga ord, men hur som helst så vill jag också lukta som Gustaf på handen, jag vill också ha ögonkontakt med björn, jag vill också vara på mando konsert! ÅÅÅÅÅÅH PEACE&LOVE, SNART SNART!

2009-06-03 @ 15:12:36
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/
Postat av: Moa

"Gubben på stationen var synsk, busschaffisen var trött efter en lång dag med 402an." jag skrattar så att jag dör



:D

2009-06-09 @ 13:03:11
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0