Way Out West 09

nu när jag har lite tid över slänger jag in ett inlägg om Way Out West!

onsdagen satte vi oss på ett tåg till Göteborg! Vi kom fram, såg en speciell mandorelaterad person på pressbyrån, lämnade våra väskor och sedan gjorde vi stan (som johan skulle ha sagt!). Av någon jättekonstig anledning dissade vi Detektivbyrån :O (säkert pågrund av jetlag. haha).

Vi gick istället till Brew House och roade oss med att ta bilder i brew's soffa! När soffan blev tråkig gick vi ut och tog bilder. Moa fick ett skrattryck och skrek nånting i stil med "..Det var därför du ville att jag skulle följa med på MOLOTOOV!!". Precis innan hon ropade ut MOOLOTOV!! såg jag en viss Anders Wennberg gå runt hörnet. Jag blev tomat i ansiktet och vände mig om. Sedan såg jag att Johan hade gått tillsammans med honom. jag tyckte det var måttligt pinsamt! hahahaha xD

En stund efter att Anton och Oskar också hade gått förbi såg vi dom spela. Det var mycket trevligt! Det var trevligt att Anton körde en repris på No Time For Us och även It's A Heartache! Efter spelningen köpte jag Songs For The Fallen Apart (jag är seg på att köpa skivor, ja) och ett pin-set! hiho. Plus att när vakterna sa att dom skulle stänga fick jag en snabb kram av Johan :D <3 En svettig kram! (från hans sida).

torsdagen stog Hello Saferide på schemat! Men innan det var jag tvungen att sy igen diverse hål i mina byxor. Vi köpte nål och tråd (molotov) och begav oss upp för en superlång trappa. där uppe fanns ett slott med rosa ponnysar och glittriga moln. Vi satte oss i det gröna gräset och började sy. Efter den sagostunden kom draken och jagade ner oss. Han uppskattade tydligen inte besökare... jäfla idiot.

Hello Saferide alltså, dom var asbra som vanligt!


Efter HS gick vi till liseberg där det var gratis inträde! woooh. Vi åkte flumride! Panikskrik!! (you sound ADOOOREABLE!).

Efter panikfärden traskade vi tillbaka blöta och glada till Bob hund. Dom var ganska party.

Fredag! Första festivaldagen!
Vi vaknade, åkte spårvagn till slotsskogen, ställde oss i kön, blev insläppta, köade till Timo Räisänen. Jag stog bredvid en kille som såg EXAKT ut som Gustaf Norén! samma ögon, samma mun och samma kropp. kan ni tänka er? :D haha. men... han hade en flickvän. jaja.

Timo var iallafall jättebra och fin!

(fan vad hardcore)

Jag gick efter fear no darkness promised child eftersom att jag var naiv och tänkte "jomen nu kommer jag få en bra plats till Bon Iver!". oh no.. längst bak och det var knökat med folk. Timo hade signering i sj-tältet så jag gick efter två låtar och tänkte att jag kunde komma tillbaka. det kunde jag inte :( Det är jag jätteledsen för. Men timo var kul. förutom att det blev ganska pinsamt en stund. jaja.

Vi åt hamburgare (den vegetariska var god!) och sen fick jag knöa mig fram till Robyn. Det var ju inte så att jag ville se Robyn (verkligen inte!) men jag kände att jag var tvungen om jag skulle stå längst fram på Arctic. När jag väntade på Robyn såg jag Band Of Horses på scenen mitt emot. Det var sjukt bra!. Det tyckte tydligen Timo också för han stog på Robyn-scenen och kollade under hela spelningen :D lite kul.

Robyn. själva spelnigen kan jag väll inte klaga på. Det var ganska party. Speciellt när hon och Lykke Li (what a wonderful surprise!) sjöng I Want To Break Free.
Efter konfettiregn och ännu mer väntan klev Göteborgs Symfoniorkester på scenen. Världens roligaste gubbe spelade fiol! ha ha. Antony var jättefin (på insidan). Han ursäktade att dom hade så långsamma låtar och sa att han var jättenervös :D Dom började med min favoritlåt The Rapture!



Efter typ halva konserten när jag hade tittat upp i himlen och blundat (i äkta Lisa-manéer) kollade han på mig och log sådär ursäktande. Jag blev helt varm och log tillbaka :D haha.

Sen började det verkliga köandet! Köandet till Arctic Monkeys! Jag hade lyckats hamna framför Gustaf Norén igen och stog mosad bredvid en Ray Davies :D i like!

När dom klev på scenen hände allting så snabbt! Dom tog på sig gitarrerna och började spela My Propeller. Sen var den över helt plötsligt! haha. Men hela upplevelsen var så sjuk! Jag var som i trans. Innan dom spelade Crying Lightning kollade Alex på mig och sa "so Sweden, you wanna hear Crying Lightning?". Jag började hoppa uppochner och skrek JAAA!!! (tänkte inte på engelskan). Alex flinade och sa "well alright then".



Efter spelningen som dom avslutade med en av mina favoritlåtar 505(!!) så träffade jag Felicia som hade fångat en spellista! Jag ställde mig och glodde på en scenvakt med ledsna valpögon och sa att alla andra hade fått saker! (inte riktigt sant). Då kände han tydligen sympati och sträckte sig efter Alex Turners svettiga handduk! och det bästa: han gav den till mig :D

Jag var lycklig, luktade på svettet och skyndade mig till Moa och Hanna. Dom hade stått tillsammans längre bak för dom hade sett Laakso. Så jag hade köat ensam i fem timmar. Fett värt det :D

Vi åkte spårvagnen åt fel håll, hoppade av och tog den åt rätt håll. Det var jävligt smart må jag säga! sittplatser all the way. Nattfika var det bästa som fanns då. jag dog <3

Lördag! glidardagen.
Det var egentligen inget speciellt förutom Florence Valentin som vi hade planerat att står längst fram och hoppa på. Först såg vi Patrick Wolf. han var ganska kool! Sedan gick vi runt på linnégatan och letade efter en bankomat. Vi hittade en!

Sedan skulle vi hänga lite i sj-tältet och surfa på det fria nätet tänkte vi. Det var fasligt mycket folk där och vi undrade vad som stog på. Florence Valentin sa en sj-människa. Va? tänkte jag. Love!! sa Moa och så såg jag honom :D Jisses vilken trevlig överraskning! Love Antell sådär mitt på blanka dagen. I kön träffade vi på en grottmänniska som vinglade runt och nästan ramlade omkull, jag klev förbi henne och fick en fin affisch av Love :D <3

Sedan såg vi Olle Ljungström. han var knäpp :P
Och sen: Florence Valentin! Love var jättesöt på soundchecket och han sa fina saker i mellansnacket :)


Senare på kvällen när vi kände att det var dags för lite gratis surfing igen såg jag Daniel Gilbert vingla förbi. Vi följde efter honom. Han gick bakom bajamajorna och jag antar att han kissade där. höhö. smart! Sedan följde vi honom igen och ställde oss bakom honom :D haha. Han stog tydligen med sin flickvän och en till och kollade på My Bloody Valentine. Inte världens roligaste band, menmen..

Efter att dom hade gått och vi hade surfat en stund åkte vi hem. kändes värt.

Dagen efter (söndag) gjorde vi stan (som johan skulle ha sagt). Spårvagn, bengans, aberdeen, moster kaffe, tänkte på Mike när jag åt broccolipaj, matmarknad (jag tänker aldrig åka till schweiz!), köpa brittisk sylt till mamma, köpa tåg-godis i hudra år, åka hem.

Hejdå världens finaste vecka <3

Kommentarer
Postat av: Moa

"speciell mandorelaterad person " YEAH



Bästa veckan sen P&L! :D göteborg är swedens finest. jag saknar det. saknar att göra stan och jag saknar arctic och markus och sjtältet och gilbert och nicklas och love och (!) MOLOTOV



hahaha molotov-nål-och-tråd var kul. att jag sa hörde du som molotov. det var kul!



JAG VILL TILLBAKAAA

NUUU

!!!! AHHH JAG HAR VÄRSTA CPDAMP :D

2009-08-18 @ 21:06:07
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: frenger

Åhoooouuuu! :D Det var skoj!! Jag håller med Moa om att det var bästa veckan sen P&L! & Alex svettiga handduk slår väl allt? :D

2009-08-18 @ 21:57:49
Postat av: JJ

oooooooooh vad fint! :D mandorelaterad person? :P haha vem? :D LIIITE AVIS man är på den där handduken då! :P

2009-08-19 @ 15:25:05
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/
Postat av: josfine

aaaaaah vad kul :D:D mandorelaterad person, höh?

2009-08-20 @ 13:56:32
URL: http://hailthesunnydays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0