Coldplay 22/8 09

COLDPLAY!

mitt planerade konsertinlägg kommer förhoppningsvis/förmodligen bli mycket mindre än vad jag tänkte från början.

Lördagen började med att vi vaknade, gick till tunnelbanan och letade oss fram till en skog. Klockan var då runt 6 på morgonen. Vi fick varsitt könummer (95!!) och senare gick vi till Stadion och ställde oss. Där blev vi uppropade och sen fick vi driva runt lite i två timmar. Jag, Hannah, Felicia & Moa placerade oss i tunnelbanan.



Resten av dagen spolar jag lite. Vi frös, var blöta och trötta. När klockan kröp sig närmare insläppstid var vi tvungna att ställa oss som en orm i nummerordning med händerna på grannens axlar xD haha! Jag lovar, det var bland det bästa på hela dagen.

De 300 första blev insläppta först. Jag och Moa hamnade längst fram till höger endast ett fåtal meter från där Chris Martin senare stog :O:O



White Lies var bra. Mycket bättre på skiva dock! he he. Jag sjöng iallafall med och var glad.

Coldplay gick på scenen runt nio-snåret. Då dog jag! MY GOD vad fina dom var! Det hängde ett svart skynke framför scenen. Det spelades klassisk musik och efter en stund kom fyra väldigt snygga män fram med varsitt tomtebloss och så satte dom igång!

Jag klarar inte av att berätta om hela konserten. Det skulle ta några timmar.
Coldpaly är ett sjukt band! Man kan inte inte gilla Coldplay! haha. Chris Martin med sin energi när han springer runt på scenen och hukar sig över sitt piano är helt magiskt.



Bästa låtarna: Death And All His Friends, Strawberry Swing, The Hardest Part & Fix You.
Sämsta låtarna: Det gör ont att säga, men ja, det fanns några låtar som kändes fel. Typ alla remix-låtar. Speciellt Talk. Den blev slaktad.

Efter konserten gick vi vilse som vanligt. Men när vi hade kommit rätt och köpt  varsin varm macka kände vi oss som hemma. "Vad är det för fyllning?" "eeh.. ost och skinka" "ÅÅÅÅÅÅH, vad gott!". eeeh... haha

Kommentarer
Postat av: Hannah

SÅ HIMLA BÄST! Varje liten sekund av det. Och att köa i evigheter. Och att jag är dundersjuk nu. Så himla värt det!

2009-08-24 @ 19:34:57
URL: http://fearofsleep.blogg.se/
Postat av: frida

ÅH guuuud, det låter helt underbart! :D

2009-08-24 @ 20:51:02
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: Moa

ÅH JAG SAKNAR DET! :D DET VAR SÅÅÅÅÅÅ FINT KARIN! hihi



och mitt ragg<3333333333 HAHA SKOJA

2009-08-24 @ 21:58:01
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: V

åh det var så himla fint! :D

2009-08-25 @ 11:22:21
URL: http://musicinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0