YOU'RE NOTHING TO ME UNTIL YOU'RE EVERYTHING

Jag har sett en hel del filmer den senaste tiden. Dels för att det är award season och jag vill kunna bilda min egen åsikt innan jag ser galorna, och dels för att det är så stört mycket bra filmer ute just nu. Det här är några av de jag har sett: 
 
American Hustle
Såg den i Glasgow tillsammans med G. Väldigt bra skådespelare hela högen och intressant story. Inte världens bästa film men ändå bra. Den hade nåt. 
 
 
 
Philomena
Otroligt sorglig historia om en kvinna som förlorar hennes son och hennes försök att hitta honom igen, 50 år senare. Mycket bra. 
 
 
The Wolf Of Wall Street
Hade förväntat mig en fantastisk film. Bra, men inte jättebra. Lite för mycket. Kanske inte håller med alla om att Leo ska få sin Oscar för den här rollen. Han är definitivt bra men han har varit bättre och han är inte bäst i bästa manliga huvudroll-kategorin.
 
 
 
August: Osage County 
Fan-fucking-tastic! Ungefär den bästa filmen jag har sett som faktiskt inte är nominerad till årets film i år. Knäppt tycker jag! Meryl Streep och Julia Robert... Blir inte bättre. 
 
 
12 Years A Slave 
Var lite skeptisk mot filmen innan jag såg den. Just för att jag känner att det har kommit så många riktigt bra filmer med liknande storys. Den här filmen var dock helt sjukt bäst. Så galet bra! Min röst för bästa film på Oscarsgalan. 
 
 
Her 
Joaquin Phoenix is en av sina bästa roller. ÄLSKAR honom. Fy vad fin han är. Fin kärlekshistoria som utspelar sig i en ovanligt sannolik(typ) framtid. Se den. 
 
 
White Men Can't Jump 
Eftersom att Wesley Snipes och Woody Harrelson var så snygga. Ingen ny film direkt. Men vafan. Älskar den. 
 
Next up: The Master och Dallas Buyers Club. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0