PART 8, MAMMOTH LAKES

Sent på kvällen anläde vi till vårat hostel i Mammoth Lakes. En av de första sakerna vi såg var faktiskt en livs levande björn utanför fönstret. Alla kastade sig på fönstret och jag välte nästan omkull ett litet barn. Sorry. 
 
Morgonen därpå började vi dagen med en fruktansvärt hälsosam frukost. Bars. Med choklad på. Men vad gör man när hotellet bara erbjuder kakor och mini-munkar. haha. Sedan var det fotoundervisning i Emmas rum. 
En av de få affärerna i Mammoth Lakes var en chokladbutik. 
 
Senare den dagen var det "sightseeing" i den lilla lilla staden med lunch på en pizzeria och sen fick de som ville åka upp till Mammoth Mountain och fota. Jag ville såklart. 
 
 
Liften upp på berget bjöd på fantastisk utsikt men även lite skräck eftersom att jag inte direkt är van vid att åka i en liten lift flera flera meter upp i luften. 
 
 
Berget var 3,371 m högt (enligt wikipedia) och det var fortfarande snö där uppe. Galet! 
 
 
På väg ner tappade vi bort Nina och Pao men vi fann dom tillslut.
 
 
Sen åkte vi till Mono Lake och fotade. Fantastiskt coolt ställe. Jättevackert och inspirerande att fota. 
 
 
På kvällen blev det middag på restaurang och sen sängen. Fin dag. 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Superfina bilder! :)

2013-10-07 @ 08:35:00
URL: http://musicinmylife.blogg.se
Postat av: moa

HAHA ÄLSKAR ATT DU NÄSTAN VÄLTE ETT BARN ser det framför mig och skrattar högt

2013-10-07 @ 17:19:48
URL: http://hundrafyrtioatta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0