50 QUESTIONS

Mitt liv är inte jätteintressant för tillfället så jag gör en sån där ytlig och jobbig lista istället. Vi hörs mer efter helgen, ok?
 
 
1. Vad heter du?Karin Margareta Rönnberg.
 

2. Vad kallas du för? Karin. Kallades för Karen av några vänner i högstadiet på grund av en nyckelring jag hade fått av mamma där det stod Karen istället för Karin. Kallades för Kakan i lågstadiet.

 

3. Vad vill du att folk ska kalla dig? Karin.

 

4. Vad gör du just nu? Sitter vid köksbordet och smörjer in min tatuering med helosan.

 

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? Jag vill jobba och få pengar. Om man ska drömma stort så skulle jag nog helst sitta på en uteservering i Paris dock.

 

6. Vad har du på dig? En grå collegetröja, marinblå mjukisbyxor och grå sockor. Sexy.

 

7. Vad har du gjort idag? Jag har vaknat och ätit frukost. haha.

 

8. Vad var det roligaste med din dag? Att jag vaknade.

 

9. Vad var det tråkigaste med din dag? Att jag kom på precis när jag vaknade att jag inte hade något planerat (dvs, detta blev en jobbsökar-dag igen).

 

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Vaknar, äter en långfrukost med nybakat bröd, umgås med vänner, spenderar tid utomhus och fotar vackra saker och på kvällen tar jag ett kvällsdopp (om det är sommar) och sen har filmkväll med Lisa.

 

 

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser? Jag har köksfönstret till höger så jag ser takterassen som byggnaden bredvid har och ett takgarage lite högre upp.

 

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt? Högerhänt.

 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med? Utseendemässigt: Dianna Agron. Rent allmänt: något omöjligt.

 


(Dianna Agron)

 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Höst och vår. Hösten på grund av att det är så mysigt och kläderna är så fina. Våren för att den vidriga vintern äntligen är över och det snart blir varmt.

 

 

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför? Julen! Jag är definitionen av en jul-junkie.

 

16. Beskriv den perfekta outfiten? Uh.. Vet inte? Jag är inte så intresserad av mode om jag ska vara ärlig. Jag älskar mina kläder men det som anses coolt eller inne är inget jag är intresserad av. En fin, långärmad klänning med svarta strumpbyxor och svarta läderklackar är snyggt tycker jag.

 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc? Säger som hon som jag snodde den här från: Taxklackar. FINNS inget vidrigare.

 

18. På tal om mode, din favoritbutik? Monki.

 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild. Min rostfärgade klänning. Perfekt för mig.

 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
HAH, ingen aning. Den här var ganska cool dock:

 


(Jag är kortisen med körsbär på tröjan)

 

21. Favoritplagg på en man? Svarta tighta jeans. Finns nog inget snyggare. Dock måste de ha ben för att bära upp jeansen, men de flesta blir iallafall snäppet snyggare när de har svarta jeans.

 

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska? Spelar ingen roll, de kan vara svin vare sig de kommer från Sverige eller Kina. Personligheten är nyckeln. (Amerikanska dialekter är dock väldigt snyggt).

 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc. Åh, haha jag kommer ihåg när jag, Moa och Julia (tror det var vi iallafall) besattade oss över ådriga armar. Det är snyggt. Och håret sak vara snyggt. Inte långt och inte kort. Lite 60-tals stil på håret funkar bra, men ingen gelé.

 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig? Hah, jag återkommer.

 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille? Ingen aning, sagt till nån att jag gillar dom?

 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon. En resa till New York. Skulle nog börja gråta haha.

 

 

27. Vad är den hemskaste presenten du fått? Den var definitivt inte hemsk för det är tanken som räknas, men jag fick slajm (ingen aning om hur det stavas) som råkade ligga på en bänk under natten och torkade fast där.

 

28. Cola eller fanta? Cola light.

 

29. Choklad eller sur/salt godis? CHOKLAD. Är det ens en fråga?

 

30. Sallad eller McDonalds? Sallad.

 

31. Myskväll eller utekväll? En kombo är fint. Mys med alkohol och vänner plus kanske en utgång efter det.

 

 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? Kärlek utan sex tror jag.

 

33. Pengar eller kärlek? Just nu skulle jag nog ta pengar hahah. Men jag är inte dum, kärlek såklart.

 

34. Tåg/buss eller bil? Tåg/buss! Bilar är inte min kopp med te.

 

35. Bloggen, instagram eller twitter? Gillar bloggen för att jag kan lägga ut bilder, men föredrar nog twitter. Det är kult.

 

36. Tv eller dator? Dator.

 

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna? Tyvärr, men måste ta The Notebook. Den är fin och jag hatar FAF.

 

38. Roligaste fyllehistoria? När jag fyllde år i Litauen! hahahh. Var inte så full men det var fruktansvärt konstigt. Vodka och apelsinjuice delades av alla och jag blev upphissad i luften på en stol 18 ggr. Jag kände dessutom bara en person i rummet.

 

39. Pinsammaste fyllehistoria? En utekväll för två år sedan. Låt oss inte gå in på detaljer, hah.

 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på? "Bästa vän" är det fulaste uttrycket jag vet. Mina finaste vänner vet vilka de är, jag tänker inte välja ut den "bästa".

 

 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc. Ojojoj framtiden och misslyckande är nog mina två största rädslor. Några mer konkreta rädslor: hajar (kan inte ens tänka på det), havet och rymden.

 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig? "Mon coeur s'ouvre a ta voix" Det betyder "Mitt hjärta öppnas till din röst" och det är bland det vackraste jag vet.

 

43. Dra ett skämt? Kom ketchup så går vi?

 

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider? Jag älskade att åka på roadtrips med mina fyra finaste istället för att gå på lektioner. 

 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet) Jag och mina vänner tänkte skippa idrotten en dag så vi smög från idrottshallen (riktigt smidigt, vi smög/sprang) och alla fyra frös när våran idrottslärare ropade "Tjejer, ska ni inte vara med på idrotten?". Låter inte så kul men det är något jag alltid kommer skratta åt.

 

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social) Hm.. vara mindre korkad? haha nej, jag är ganska nöjd med min gymnasietid även fast vissa perioder var deprimerande.

 

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än? Bo i ett annat land och ha ett bra jobb där (London i min värdfamilj var en disaster), få barn och kaaaanske gifta mig. Skulle vara fint men det är inte nödvändigt. Bara vara kär och ha den personen vara kär tillbaka skulle vara fint.

 

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista? Idag? Söka jobb. Drömlistan skulle vara: Måla den där tavlan som jag har så stor inspiration till, dricka vin med vänner och kanske sy en klänning.

 

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.  Russian Roulette från The Deer Hunter. Älskar också när Katniss skriker "I Volunteer!" I the Hunger Games. Och en av favoriterna från Glee är Kurt och Blaine's första kyss.  

 

 

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc) Ingenting jätteintressant kanske. 1. Jag sover med en vetenalle när jag har ont i magen eller är kall haha. Ville ha en vetekudde men de var slut så jag var tvungen att köpa en vetenalle. 2. Jag äter nästan bara grönsaker när jag äter mat. Quorn är tråkigt och dyrt och jag har väldigt lite fantasi så det blir ofta ugnsrostade grönsaker och inte så mycket mer. 3. Jag har två låtar som jag MÅSTE sjunga klart innan jag tillåter mig att kliva ur duschen: Defying Gravity från Wicked och Part Of Your World från The Little Mermaid.

 

Snipp snapp snut så var sagan slut!


Kommentarer
Postat av: Moa

åååååååh haha ådriga armar!

2012-09-10 @ 10:58:28
URL: http://moabrostrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0