LONDON OKTOBER 2012

Okay, London! Here we go. 
 
Började fredagen med att kliva upp mitt i natten, sitta på en buss och sedan flyga till London. Trevligt. 
 
Jag checkade in på hostelet och sen mötte upp med Celine. Vi tog tuben till Brick Lane där vi mötte Michelle och hennes kompis. Vi åt bagels till middag och köpte vin och öl och satte oss i en liten park. 
 
Kvällen blev lite suddig fram till vi gick till nottin hill arts club. Där hängde vi ett tag och drack äcklig öl fram till det blev för tråkigt för mig och min mobil nästan dog så jag drog hem. Toaletten var snygg dock. Och jag. Efter det hängde jag i köket tillsammans med en svensk tjej och en kille från Kanada. 
 
Dagen efter vaknade jag upp tillsammans med tre tyskar och duschade tills varmvattnet tog slut (whoops). Promenad till Notting Hill, promenad i Notting Hill och sen tuben till Oxford Circus där jag åt sushi. Woooh så gott <3 
 
Därefter shoppade jag tills jag droppade. heh. Urban Outfitters är inte kul när man inte har så mycket pengar. Efter det gick jag tillbaka till mitt hostel genom Hyde Park. Där chillade jag och gjorde mig iordning inför Idina Menzel's konsert som jag redan har skrivit om. 
 
Dagen efter var jag turist! Gick omkring och fotade olika saker. Hängde lite vid Tower Bridge som jag faktiskt aldrig hade sett på riktigt äver fast jag bodde i London i fem månader. 
 
Tomatsoppa och sen hostel innan jag såg Jersey Boys på kvällen! Sjukt bra musikal om gruppen Four Seasons. Träffade skådisarna efteråt och fick autografer och flirtade lite. Efter det åt jag middag på Spaghetti House. Favoritstället som inte var lika bra som jag mindes det. Kanske för att jag inte äter pasta längre? Ja, kanske. 
 
De sista timmarna av min resa spenderade jag vid Themsen där jag fotade ljusen och människorna, lyssnade på musiker och njöt av London för sista gången på ett tag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0