F**K THE WORLD OFF

I lördags runt ett-snåret träffade jag ett gäng svenska tjejer. Emma och Frida hade organiserat en liten au pair-träff i Hyde Park. Verkligen jättetrevligt. Fint att kunna träffas alla tillsammans så det inte blir den där pinsama tystnaden och taffliga kallpratet. Sprang lite i Covent Garden. Förutom turisterna var det ett fyra plus-ställe.



(första bilden är Emmas)






Lite senare mötte jag upp Sabina och vi satte oss i Hyde Park med pasta och öl och mars. det var tydligen nån stor konsert av något slag. Inhängnat men det var otroligt bra insikt. BBC proms in the park. Hundratals brittiska flaggor i luften och sånt där. Riktigt engelskt.




En röst räknade upp alla akter under kvällen. Ingenting vi kände igen förutom...... WESTLIFE!! haha. Tänk vad sjukt. Inte för att jag har varit värsta fanet men Westlife har ju på ett sätt funnits där under ens uppväxt. Vi drack upp våran öl och begav oss för att köpa vin. Budgetvin som ändå gick ganska bra att svälja fick det bli.





Timmarna tickade på, det blev mörk och bilderna suddiga. Vi lyssnade på diverse band och artister. Opera och soul. Tillslut började Westlife haha. Som vi hade väntat. Dom spelade väl 6-7 låtar. Alla golden hits liksom. Vi fulsjöng med i you raise me up och skrattade. Det uppskattades inte av en tant som tydligen var ett riktigt fan.
Vi hängde vid staketet innan man tog sig in i själva området. Där stog vi och kikade. En kvinna kom fram till oss på väg ut från området och gav oss sina använda biljetter. Vi tackade så gott och sprang in samtidigt som vi i all hast viftade med biljetterna framför säkerhetsvakterna. Där inne var det som en underbar brittisk värld. Alla sjöng Land of Hope And Glory och Rule, Britannia så högt de kunde och vevade samtidigt brittiska och engelska flaggor. En stund där inne och sedan tunnelbana och tåg hem. Underbar kväll. Den får fem plus.




Söndagen kickstartades med panik. Alla tåg var inställda mellan Weybridge och London. Istället blev det buss till Surbiton, byte till tåg där och sedan fulspringa till tunnelbanan. Kom över en timme sent. Träffade Sabina, hennes kompis (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Sorry om du någonsin ser det här.) och Louise. Brick Lane marknaden som den här gången var ganska medelmåttig. Blir tre plus på den. Louise åkte hem och vi åkte runt med buss. Cruisade på övervåningen. Bytte buss två gånger. Var lite spännande för en som alltid åker tunnelbana. Hhe.



Jag lämnade dom på Oxford Cirkus och åkte till Shepherd's Bush. Jag drog en tomatsoppa innan jag mötte Solena. Vi skulle gå på bio. Väldigt spännande!
Vi såg One Day. Har längtat så och nu är den sedd. Lite konstigt känns det allt. Den var lika bra som jag trodde. Eller kanske snäppet under förväntningar, men det är inte så konstigt eftersom att jag hade föreställt mig att bli blown off my chair! Det blir ändå en fyra plus. Jim Sturgess var fantastisk.





Med den här obehagliga blicken säger jag hej då till London. Ses på lördag igen! <3

Kommentarer
Postat av: unniiii

äntligen lite detaljer!

2011-09-14 @ 08:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0