I DREAMED A DREAM

Som många redan vet så har jag lätt för att bli besatt av olika saker. De senaste månaderna har mina största obsessions varit musikaler och Glee. Helst en kombination, vilket gör att jag lyssnar på låtar som Glee har framfört som egentligen kommer från Broadway-musikaler. Komplicerat, ey? Nej precis.

En av mina favoriter är I Dreamed A Dream från musikalen Les Miserables. Brukar inte hålla på och skriva en massa låt-texter i själva inläggen (jag sparar dom till rubriken) men vad tusan, en gång är ju ingen gång.

I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed




(Kul fakta: den "äldre" kvinnan i klippet är Idina Menzel som spelar huvudrollen i Broadway-uppsättningen av Wicked. Just so you know.... jag är en nörd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0