It's saturday night and i'm feeling alright

I lördags åkte jag in till stan för första gången sedan jag kom hit. Mitt första uppdrag var att hitta Primark, eftersom att jag skulle träffa Emma där. Det tog mig ungefär 40 min.. Jag klev av på Piccadilly Circus och virrade bort mig totalt tills jag hittade Hyde Park. Jag måste ha gått runt i stort sett hela Hyde Park och sedan hittade jag äntligen Primark!
Emma var jättetrevlig och vi åt lunch på ett italienskt ställe där det blev strömavbrott.




Vi hann gå lite i Topshop (provade tre plagg men inget köp) och ta en fika på Starbucks innan hon åkte hem.

 

Eftersom att det var en timme kvar till nästa dejt började jag gå mot det jag trodde var Big Ben, men som visade sig vara Buckingham Palace. haha. Men det var ju trevligt! Har aldrig varit vid Buckingham palace, och de som känner mig vet ju hur nördigt besatt jag är av den brittiska kungafamiljen. Och flaggan var uppe (=drottningen är hemma)!



(älskar turistbilder.. och det vita i nedersta hörnet är ingen tröja, det är min arm)

Jag hoppade in i Buckingham-shoppen och köpte en karta + en chokladkaka med union jack på. vääärt. hehe. Sedan fick jag springa till Hyde Park corner eftersom att jag var sen som attan till mitt möte. Efter krångel med tunnelbana och mobil så träffade jag till slut Maja. Hon var också jättetrevlig! Vi åkte till Covent Garden och åt middag (också på ett italiensk ställe). Det stället gick i rosa och det var ju gulligt!




Efter maten köpte vi varsin snog. Det var gött, men skulle nog vara ännu godare om man inte var full med pasta.





En trip till Shepherds Bush och Westfield senare åkte jag hem.


Kommentarer
Postat av: V

Åh, så himla fint det verkar med London! :)

2011-07-29 @ 21:09:09
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh som jag saknar det här!

2012-02-23 @ 22:02:55
URL: http://majafjellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0