THESE LAST COUPLE OF DAYS

Här kommer inlägget om mina senaste dagar i Londres. En rörig blandning av systemkamera och iphone-bilder.

Henrietta kom sent i måndags. Vi drog direkt till main street och åt på en asiatisk restaurang. Sedan kollade vi på tv och drack vin. Det blev inga bilder whatsoever den dagen.

Dagen efter stavades turistande. På ungefär 40 minuter hann vi med alla major turistattraktioner i innerstan. London Eye, Big Ben, Trafalgar Square, Buckingham Palace och Piccadilly Circus. Och vi gick.






Sedan var det mat/fika-time så vi satte oss på ett ställe som hade Afternoon tea. Man måste ju prova det nån gång om man bor i London! Det var jävligt fancy där så man kände sig galet malplacerad när man klampade in där med dr martens-kängor, sönderklippt jeansväst och blött hår. Man fick en liten kanna te var, ett gäng små smörgåsar med olika fyllning, en fruitcake (det vidrigaste som finns), scones och varsin bakelse. Bakelsen var above and beyond god och jag blev fruktansvärt mätt och te't var det godaste jag någonsin druckit. Tjoho!



Efter det tog vi tunnelbanan till Arsenal där Arsenal's hemma-arena Emirates Stadium besöktes. Henrietta var i himmelriket och shoppade merchandise.







Fotbolls-andan var på så vi åkte till White city där vi köpte biljetter till kvällens match mellan Queen Park Rangers och Rochdale. Sedan åkte vi tillbaka till centrum och åt middag och sen tillbaka till matchen. QPR förlorade och vissa blev upprörda, andra inte. Jag jublade på fel tillfällen flera gånger och det var det.




Onsdagen börjades med besök på Brick Lane. Jag ville visa upp min favoritdel av London. Där var det lika fint och mysigt som vanligt och jag blir alltid så glad när jag är där.
Vi gick till Spitalfields market sen och åt lunch. Jag beställde een bakad potatis med räkor och bönor. Nu tänkte jag i mina svenska banor och trodde att jag skulle få typ kidneybönor men nejnej this is englad och här äter man vita bönor i tomatsås. EEh. Inte årets kombo kanske.




Efter det begav vi oss mot camden och gick runt där och glodde ett tag.
Det här var faktiskt den bästa bilden jag tog där så ni kan ju föreställa er hur de andra bilderna blev.. mhm.



Hampstead Heath blev det efter det och efter en knasig promenad kom vi kanske halvvägs upp i parken, och där var det en finfin utsikt må jag lova! Någon dag ska jag ta mig ända upp där utsikten lär vara ännu bättre.




Efter det åkte vi tillbaka till Weybridge, åt på Slug and Lettuce och kollade på match.

Torsdagen spenderades tillsammans med hanna. Vi träffades och åkte alla tre tillsammans till Notting Hill där vi traskade runt ett tag, åt lunch på fina caféet och efterrätt på Bee Mee. Frusen yoghurt är fasen bland det bästa som finns.







Henrietta åkte tillbaka till Arsenal för att shoppa lite mer så jag och Hanna köpte småfika (godiiiiiis) och satte oss i Hyde Park.







När henry kom tillbaka gick vi till Spaghetti house och åt. Jag dog. Bokstavligt talat. Min mat var de godaste jag någonsin ätit typ. Hann inte ens ta kort på det så gott var det!!

Nu har henrietta åkt hem, jag har köpt matvaror inför helgen för 20 pund och jag kollar på film. Chill alltså! På söndag blir det förmodligen Notting Hill carnival med hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0