IT IS GOING TO WATERLOO!!

I lördags firade jag en månad i London med näsdukar, godis och barnvaktande. Igår tog jag igen det dock!

Jag började dagen med att ta en tidig promenad till stationen. Weybridge skulle stängas av eftersom att cyklingen skulle tränas igår och den går bland annat igenom Weybridge (precis utanför vårat hus, wohoo). Därför valde jag att ta ett tidigt tåg eftersom att jag verkligen var tvungen att åka in till London igår. Jag skulle nämligen in i självaste Buckingham Palace! Tjoho!






Jag kom fram till London och där var det ännu mer avstängt. Det tog mig ungefär dubbelt så lång tid att ta mig till BP än vad det brukar göra. Där hämtade jag ut min biljett, fick komplimanger för min väska och traskade in i slottet. Det var en headset-rundtur. Man fick alltså ett headset som jag fick sätta igång och pausa osv som man ville. Det var jättekult för en som älskar det brittiska kungahuset (dom är typ som rockstjärnor för mig haha). Man fick inte ta några foton där inne vilket var väldigt tråkigt eftersom att allting var så fint! Jag tyckte att det var fruktansvärt coolt att stå i samma rum som prins Charles och prins William döptes i, och i rummet där kung Georg VI brukade sitta och kolla på sina konstverk, rummet där det officiella bröllopsfotona från både Elizabeth's och Williams bröllop togs, samt där drottning Elizabeth kröntes till drottning. Men det bästa (och egentligen största anledningen till att jag hade bokat en biljett till det här) var bröllopsklänningen!! Den var placerad i mitten av rummet där deras privata bröllopsmottagning hölls. Man fick också se en video på hur klänningen gjordes av Sarah Burton och på en vägg var spetsbitar uppnålade så att man fick se hur det gjordes.
Örhängena som Kate fick av sin familj, skorna av Sarah Burton och en kopia av bröllopsbuketten (dock i plast så den inte vissnar) var i en glaskub bredvid, och i nästa rum stog bröllopstårtan! Den riktiga bröllopstårtan! Dom hade alltså inte ätit av den tårtan, utan av en chokladtårta som William hade specialbeställt. I botten på tårtan kunde man se "the cut". Alltså där som hade skärt i tårtan (som man gör på de flesta bröllop). Sist fick man gå ut i den privata kungliga trädgården bakom palatset, och sen var det slut!
Nu känns det som att jag skrev en bok om utställningen, men det skiter jag i haha.



såhär såg bröllopsutställningen ut. biilder från google.





I souvenirshoppen var det en jävla massa skräp. Men i mitt kunga-mode som jag var i funderade jag faktiskt starkt på att köpa en sån här liten bröllopstårta-bit. Crazy girl. Är glad att jag inte gjorde det.





Sedan träffade jag Emma och vi spenderade eftermiddagen/kvällen med sushi på Yo Sushi (fantastiskt gött!!!)...






...och Corona i Hyde Park. Fantastiskt. Waterloo är ett bra ställe fick vi veta också av en man på tuben. Good to know.
Det var en väldigt bra dag, nu ska jag bädda ner mig i sängen och bli frisk tills jag börjar jobba igen. Gnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0