die welle!

En sak jag har tänkt på ganska länge nu är hur mycket man påverkas av varandras bloggar. Jag läser ju inte alla bloggar i världen men inom den här lilla "mando"-blogg-cirkeln så har jag koll på en del.

Till saken: Det känns som om folk påverkas av varandras åsikter och musiksmak väldigt mycket. Som i våras när verkligen alla bloggade om Markus Krunegård och Laakso varje dag. De senaste månaderna har det pågått en ganska intensiv Libertines/Pete Doherty-våg. Och nu börjar Adam Green smyga sig fram också. För ett halvår sen visste jag bara att Hannah lyssnade på Adam, men nu verkar det som om alla har stenkoll på honom.

Jag är ju inte bättre själv, jag lyssnar också väldigt mycket på Libertines. (jag lyckades dock hålla mig borta från den där Laakso-hypen). Jag påpekar bara att det är ganska knäppt hur mycket man påverkas av andra.

Och om det är någon som har tagit illa upp och tolkar detta som om jag tycker att ni är dåliga fans så kan ni ta det lungt. Ni som har lyssnat på Pete i ett halvår är lika bra fans som dom som har lyssnat på honom forever. hoho


Kommentarer
Postat av: Hannah

Haha ja, jag håller med! Men det kanske är lite det som är grejen med att blogga. Att om man till exempel börjat lyssna på ett nytt band och skriver om det och sen läser någon det och börjar också lyssna på det bandet och skriver om det i sin blogg o.s.v.

2009-09-07 @ 17:28:22
URL: http://fearofsleep.blogg.se/
Postat av: JJ

jaa, så där är dte verkligen! men det är ju ganska bra egentligen, antagligen ¨så läser man om en artist på nåns blogg och kollar upp den, man hittar ju ny musik :) (och nu såg jag att Hannah som kommenterat innan mig skrev likadant..)

2009-09-08 @ 15:27:30
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0