AN EXTRAORDINARY MERRY CHRISTMAS

Kvällen innan julafton spenderade jag med mamma till klockan två på natten. Vi drack glögg och slog in paket och hade det fint. (Jag snodde till mig lite broccoligratäng när mamma inte kollade också. ehehhh)

Julafton var fint och passerade förbi hyffsat smärtfritt. Julafton har alltid varit min favoritdag på året men nu har jag insett att juldagen nog är ännu bättre. Mycket mysigare och mer avslappnat samtidigt som det är lika mycket julstämning som på julafton.

Julafton bestod av jullunch med mamma, sandra, pappa, mormor och morfar. Jösses vilka citat man kan få ut av ett samtal med det gänget (Mamma: den äldsta mannen i världen är 114 år. Mormor: i Sverige? Mamma: nej, i Japan. Mormor: ja det klart, dom äter ju inte så mycket. Karin: *tänker* That doesn't make sense). Senare åkte vi till Kumla där vi spenderade eftermiddagen och kvällen med moster, farbror, kusiner och kusinbarn.




Granen som jag fick klä helt själv som vanligt. Så blir det när man bor i en familj av grincher. Fantastiskt ful blev den som vanligt, men det är del av charmen.



Även fasst jag bara kan äta max två-tre saker på julbordet så älskar jag det. Besatt.





Sådär. Ännu en jul är över. Nu ska jag slappa fram till nyår. Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0