Fotoroadtrip part 1. Los Angeles.

Här kommer en blandning bilder med sånt jag tycker är turistkul och sånt jag tycker är fint. Alla bilder blev inte fantastiska bara för att det var en fotoresa haha.

När vi kom fram till Los Angeles efter den sjukt långa flygresan så fick åtta av oss beskedet att våra väskor hade blivit bortslarvade. Min var självklart en av dom men det kunde inte hjälpas, vi fick överleva ett dygn i äckliga kläder.
En del av gänget väntar på bilarna på biluthyrningsfirman.

Hotellet i El Segundo (lite mindre än en timme från Hollywood).

Första kvällen åkte vi för att äta middag på Whole Foods. Jag och Anna köpte varsitt linne att sova i också eftersom att våra väskor var borta och sen åt vi. Whole Foods är ett matställe där man både kan köpa färsk mat att äta direkt eller varor att tillaga hemma. Sjukt gott och hur mycket vegetariskt/veganskt som helst.

Dagen därpå var det dags för den första av många onyttiga frukostar. Denna gången på IHOP.
Viktoria, min frukost, Nina.

Lite senare begav vi oss till en utkiksplats där vi kunde fota Hollywood-skylten. Knäppt att se den på riktigt! Vi åkte sen vidare genom kullarna fram till ännu en utkiksplats där man kunde se Los Angeles skyline.

När vi var färdiga där så for vi in till Hollywood där vi fick lite shoppingtid (Forever 21 dödade min plånbok) och sightseeing (Kodak Theatre... vilken dröm) tills vi åkte vidare till Melrose.

Melrose var nog mitt favoritställe i Los Angeles. En fantastisk blandning av coola vintage-butiker och high class skit. Och de snygga målningarna på väggarna. Efter lunch och shopping åkte vi vidare till The Cheesecake Factory där vi åt pasta och cheesecake efter en timmes väntan på stranden. Bra fototillfälle dock!

Det var första dagarna. Mer kommer. Det tar så fruktansvärt lång tid att rensa igenom bilderna haha.

TILLBAKA

Nu är jag hemma från mitt livs resa! Det har varit så fantastiskt och ofantligt och galet så jag kommer ha väldigt svårt att sammanställa inlägg om resan. Det kommer ta en tid att redigera alla bilder (tog runt 3000 bilder totalt som jag måste rensa igenom) så jag börjar nog blogga lite imorgon eller dagen efter det. Idag nöjer jag mig med tre dängor som kommer representera denna resa för mig i många år framåt. Minnen med Hank, Maud, de ofantliga vägarna och dom här låtarna. Haha.

CALIFORNIA, HERE WE COME!

Nu är det bara en timme tills jag tar mina väskor och går mot tåget. Imorgon sitter jag på ett flygplan mot Los Angeles och två veckors roadtrip! Har sällan varit såhär taggad och för att peppa upp mig ännu mer så lyssnar jag på den här gamla dängan. Ses om två veckor!

I wonder if you're half as innocent as you assured me. Or if you thank him for his time and then never call again.

Efter två kvällar/nätter av fest tar jag idag ledigt för att organisera mitt liv inför USA-resan och lyssna på musik hela dagen. Det blir mycket killar med sköna röster och lockigt hår denna eftermiddag.