BONSOIR

Strasbourgresan var över förväntan! Jag har varit så grymt lycklig under veckan. Tänkte skriva en liten redogörelse som ni antingen kan läsa eller skita i. Och lite bilder <3

Efter 21 timmar i en buss (och båt) så kom vi i måndags fram till Strasbourg och vårat vandrarhem Ciarus. Efter att ha lämnat väskorna så skulle vi åka en båttur på floden Ill. Det var ganska mysigt. Dock långtråkigt att lyssna på barnverisionen av guiderösten som skulle föreställa en pirat..


på färjan

Efter lunch så fick vi ett fotouppdrag. Vi fick en lapp med lite olika ställen i Strabourg som vi skulle hitta och ta gruppbild vid.


katedralen.

vi skulle även hitta en "tyspisk fransman".

På tisdagen skulle vi spendera förmiddagen på ett slott uppe på ett berg. Där var det kallt och långtråkigt. Det var dock väldigt fin utsikt. Efter lunchen som bestog av snabbmakaroner för 80 spänn (dom har tydligen inga vegetarianer i frankrike) besökte vi koncentrationslägret Struthof.



Efter det så åkte vi till en ostprovning ute på landsbyggden i Alsace! Så himla fint område. Osten var ganska god. och vinet. hähä! Vi fick klappa les vaches också :D



På kvällen var det drama på vandrarhemmet. Jag var dock inte inblandad! hiho.
Dagen efter (på onsdagen) så hade vi förmiddagen ledig. Det spenderades med Henrietta och Sara på stan. SJUKT fint väder ska ni veta! Man kunde i princip gå runt i t-shirt. Jag fann lyckan på Virgin megastore i form av Origin of Symmetry i lp-format. Sen hittade vi världens finaste glassfik. Vi köpte varsin awesome asstor glassgrej och satt utomhus i solen.


Sen åt vi pizza och sen mötte vi upp Unni och Sofia och fikade igen. Inte ett salladsblad så långt ögat kan nå. Dock så luktade marängerna vi fick på andra fiket hund. Men mysigt ställe!

Musée Alsaciene var inte asparty. Sofia var guide. Det var kul.
På kvällen förberedde vi oss för Europaparlamentet och åt middag ute på en restarang hela gänget. Jag beställde på franska och var nöjd med mig själv. Vi såg också en bäver som hade råttsvans. Så det var nog en asfet råtta. Inte helt ok.

Europaparlamentet var kul! Jag pratade tillochmed i mikrofon! Den ni! det är inte många som kan säga att dom har pratat inför typ hundra pers från olika länder i Europaparlamentet om bekämpning av fattigdom! Jävlar i havet :D



Sen återstog bara en 21 timmar bussresa hem och nu är jag här. I snöiga sverige... usch! jag vill tillbaka <3

Klicka här för att se fler bilder.


Kommentarer
Postat av: frida

ÅH! SKOJ!

(givande jag vet)

2010-03-20 @ 18:41:13
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: Moa

åååååh vilken mysig fransman:D

2010-03-21 @ 19:09:47
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0