ett underbart år

För att fortsätta på ämnet 2008 tänkte jag lägga in lite bilder från pret som har gått.

Berlin/Prag
Vi åkte på klassresa till Berlin & Prag med alla niorna på Karl Johans Skola.
På vägen till Prag besökte vi ett arbetsläger för judar. Terezinstadt
Första bilden är utanför vandrarhemmet i Berlin (lite redigerad dock) och andra är tagen på Terezin.


Karl Johans Skola
En av världens bästa musikskolor / klasser som jag vart tvungen att lämna.
En sak jag aldrig glömmer är gemskapen och alla underbara konserter.
Karl Johan times is the best times.


Musikalen
Vårat examensarbete (eller vad man ska kalla det)
Astrid Lindgren tema. Bom sicka bom säger jag bara :D
På Bild: Unni/Karlsson, Linnea Norén (oh yes jag gillar efternamnet)


Hällefors
Min plats på jorden :)
Men seriöst det är verkligen en plats som man måste uppleva för att förstå varför alla tycker att det är så underbart.
Det är inte bara ett ridläger, det bästa är gemenskapen, händelserna, skratten, naturen.
Om man vill rensa hjärnan och bara må bra så ska man åka till Hällefors i två veckor <3


Menton
Frankrikes mysigaste stad <3 här spenderades en vecka med mamma & sandra.
På Bild: sassa & jag on a train + promenaden utanför hotellet


Risbergska
Gymnasiet som verkade så stort men blev bättre än jag hade kunnat hoppas.
Människorna är härliga och skolandan äger :D
Det enda problemet är betygshetsen.. men det kan man ha överseende med ibland.
Holländare kan ta sig i röven.. men Stockholm var trevligt


The Hives på Gröna Lund
En av de bästa dagarna i mitt liv <3 Vi träffade Chris Dangerous och jag drack kisscola.
Det var en fin dag med Julia & Moa



Coldplay i Globen
Också en av de bästa dagarna i mitt liv (hittills)
Daniela var med. Hon pratade sönder mina öron med franska, tysk-porugisiska pojkar men det var fint :D
Det bästa var nog när vi trodde att konserten var slut och så kollade vi ner och såg hela bandet som stog på en mini-scen under oss. Dom sjöng the scientist. jag dog



Det har varit ett fint år.. men jag känner ändå att 2009 kommer bli mitt år <3


Kommentarer
Postat av: tittie

Svar: Ja våren får gärna komma snart, sen sommaren, (och sen P&L :P) haha. Ja Fadde verkar vara en riktig nolla hahaha fy faan.



Jag skulle nog också dött ifall dom sjöng The Scientist sådär nära mig... det blev ju en riktigt bra bild!



Och Hives-konserten på Grönan var grym!

2009-01-13 @ 17:03:08
URL: http://tittie.devote.se
Postat av: Moa

Risbergka-bilden vill jag att du raderar forever. Annars vill jag ge dig positiv respons:D hoho mycket fint där!

2009-01-13 @ 17:19:14
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: hanna

Shiiiit vad bra man hade det på kj.. blev RIKTIGT jävla bortskämd...

fyfan vad JAG saknar det :(

2009-01-13 @ 21:18:26
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0