So if by the time the bar closes and you feel like falling down, I'll carry you home tonight.

Jag kom på nu att jag inte har skrivit någonting om min nuvarande "situation" sedan precis efter jag kom hem från London. Jag vet inte om ni är så intresserade, men de som följde mig när jag var au pair kanske är lite nyfikna.

Om en vecka börjar jag plugga på Örebro Universitet. Jag ska läsa en kurs som heter Media & Kommunikation, inriktning Film A. Jag är inte helt hundra på vad det innebär eftersom att jag inte känner någon som har gått det tidigare, men det jag har förstått är att man lär sig väldigt mycket om hur media (framförallt film) har påverkat hur samhället ser ut. Det är en del filmanalys men också genus och sånt. Blir nog kalas tror jag! Jag har beställt kurslitteraturen redan och den ser väldigt intressant ut. Det är viktigt för mig eftersom att jag inser att det är otroligt mycket plugg på uni och eftersom att jag inte direkt är någon pluggmänniska så är det bra att jag läser någonting som jag är intresserad av och blir motiverad att lära mig nya saker om. Jag skulle aldrig läsa tex matte eller medicin eller whatever.

När detta halvår är över ska jag försöka komma in på några olika folkhögskolor eller universitet. Jag är inte helt säker på vad jag vill, men jag har planerat att söka olika fotoskolor, journalistlinjer och teaterskolor. Det är typ det är jag mest intresserad av just nu.


Ett år gammal gif som jag gjorde när jag hade tråkigt med en mer.


Kommentarer
Postat av: moa

snyggis

2012-01-10 @ 20:45:04
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Men det låter asbra ju, det är viktigt att man gör något som man trivs med :)

2012-01-12 @ 21:06:25
URL: http://musicinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0