I'LL BE CROSSING YOU IN STYLE SOMEDAY

Ibland drar sig mina tankar mot "hör jag verkligen hemma här? ska jag åka hem istället? var det här bara ett enda stort misstag?". Då försöker jag tänka på vad jag vill göra i framtiden. Jag har egentligen fem olika drömmar. Utan rangordning:

1. Fotograf! Det är detta jag verkligen vill bli! Jag saknar Peace & Love i år så grymt mycket, eftersom att den veckan fick jag låtsas att jag var den personen jag egentligen vill vara. Det är dock väldigt få som kan leva på att bara vara fotograf, därför är det bra att ha andra mål också.

2. Journalist. Jag gillar att formulera ord och meningar och jag tycker att det är fascinerande att lilla jag kan skapa något vackert med bara ord (det var därför svenska var ett av mina favoritämnen). Jag tycker också om nyheter och att träffa människor, och därför tror jag att journalist skulle passa mig.

3. Moderedaktör eller modeskribent åt nån tidning eller hemsida. Kläder och mode är någonting som jag verkligen är intresserad av. Det kanske inte är så konstigt, eftersom att typ 90% av alla människor i min ålder (eller egentligen i alla åldrar) är intresserade av kläder. Jag tycker somsagt om att skriva och träffa människor också så jag tror det skulle vara sjukt kul.

4. Eventarrangör. Detta har varit en secret-dream of mine sedan första gången jag var på festival. Way Out West 07. Jag tycker att hela processen verkar vara så himla spännande, allt från att boka artisterna till att bestämma årets färgschema. Jag gillar alla former av evenemang, allt från stora festivaler till bröllop.

5. Prins Harry's flickvän. Realist är vad jag är!

Jag är i stort sett inte redo för något av det här än, det är därför den här övergångsperioden är så bra. För det är ju vad det är, en övergångsperiod. Ett kapitel i mitt liv som snart kommer vara över.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Åh, eventarrangör och fotograf är typ mina drömmar också! Vore galet fint att bli det!

2011-08-17 @ 21:26:57
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Celine

Hehe samma här. Eller mer typ eventarrangör/jobba med management :) Har velat det sen slutet av 9:an typ!

2011-08-18 @ 01:19:31
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0