THOUGH IT'S COLD AND LONELY IN THE DEEP DARK NIGHT, I CAN SEE PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT

Nu har jag inte bloggat på snart två veckor. Och lika väl är nog det eftersom att det skulle ha varit fruktansvärt tråkiga och oinspirerande blogginlägg. Detta är ett sånt blogginlägg, men den här gången bloggar jag bara för att säga att jag nog inte kommer blogga så mycket innan mitt liv tar fart igen.

Och för att ge er en gnutta inspiration i min annars så oinspirerande blogg så ger jag er lite James Lipton (min vältalande hjälte). Detta är frågorna som han alltid ställer till sina gäster i Actors Studio. Nu ska lille Karin svara på dom. Skoj (sorry för svengelskan).

1. What is your favorite word?
Allt som kan sägas med känsla. Ord som uttrycker och beskriver extrema känslor. Ord som kan få mig att rysa över hela kroppen om de sägs på rätt sätt. Brukar också gilla ord som folk inte förväntar sig att man ska använda sig av i samtal, ord som inte har används på ca 70 år.

2. What is your least favorite word?
Baby. Fruktansvärt nedlåtande och äckligt ord. (om det inte handlar om ett spädbarn.. men då är det också bättre om man säger bäbis. baby låter bara fel)

3. What turns you on creatively, spiritually, or emotionally?
Creatively: Poesi. Inte slemmiga kärleksdikter, utan hjärtskärande gammal poesi som inte kan ha skrivits av någon som föddes efter 1890. The Sorrows Of Young Werther är en favorit.
Spiritually: Ingen aning, men jag antar när man "lever som man lär" eller hur man ska säga. Inga tomma ord!
Emotionally: Jag är ganska svårrubbad emotionellt (det låter hemskt, men whatever), men kreativitet, estetik och leenden är något som kan beröra mig.

4. What turns you off?
Hybris. Självförtroende är bra, men det kan lätt gå till överdrift och det är aldrig vackert.

5. What is your favorite curse word?
Helvete

6. What sound or noise do you love?
När man ska flyga någonstans och flygplanet precis ska lyfta och bränner på motorerna för att få upp tillräckligt med fart för att kunna lyfta i tid. Sjukt störande ljud egentligen men det symboliserar en så fin känsla.

7. What sound or noise do you hate?
När tåg bromsar när de stannar på stationen.

8. What profession other than your own would you like to attempt?
Musikalartist. Never gonna happen, men det är en fin dröm.

9. What profession would you not like to do?
Sjuksköterska.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?
"Oroa dig inte, du kommer också in"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0