APOCALYPTOUR 100612



Ok random bild att börja med men vafan..

Jag vaknade klockan sex på söndagsmorgonen och anlände till Roseland Ballroom lite efter sju (det är precis över gatan från hotellet jag bodde på). Det var redan typ ett dussin människor där då. Jag slog mig ner med två Kanadensare som jag sedan spenderade majoriteten av dagen/natten med. Vi hängde också med en britt och en amerikan (kommer inte ihåg delstat).  

Efter några timmar kom turnébussarna och vissa fans freakade. Skämdes och gömde mig lite tillsammans med mina äldre vänner bakom några pelare. Det var bara tjejerna som var under 15 som var galna.. jeez. Småglin.



Hundratals timmar (typ tio timmar bara egentligen) senare så var det insläpp. Innan det hade vi ätit fruzen yoghurt, svettats ihjäl, fått gratis fan-armband av randoms, köpt merch och hämtat ut min biljett. Fezt. Och på grund av crappy säkerhetsvakter så lyckades jag och min amerikanska vän hamna längst fram i kön. HAH! Skoj. Kön hade nu blivit så lång så den sträckte sig två varv runt kvarteret och jag var allra först. Fuck yeah!  





Jag fick en plats på andra raden men gav upp den för en fett kort tjej bakom mig. Så tredje raden! Inte sämre det inte. Jag hamnade bredvid några tjejer som jag kallar Brian Holden's lillasyster, Jamie Lynn's syrra och tjejen som var vän med den förra. Kreativa namn.

Charlene Kaye var öppningsakten och jag d.o.g.... Jag och Brian-Holdens-lillasyster dog tillsammans där på tredje raden. Darren Criss kom in och sjöng Dress and Tie tillsammans med henne och DÅ! Jävlar i havet. Typ drömmen att se dom två tillsammans live!




Själva Starkid-konserten var fantastisk. Dom är så sjukt talangfulla. Fattar inte. Deras teater-skills, deras röster, deras kostymer och deras moves. FAB! Sjukt rolig story med jordens undergång och så också. De bästa låtarna var helt klar The Way I Do, Days Of Summer, Going Back To Hogwarts, To Have A Home, Guys Like Potter och Darren Criss på Status Quo (det är egentligen Joey som sjunger den). Joe pekade på mig under en del av Dark Sad Lonely Knight (svårt att förklara vilken del för folk som inte vet) och spelade ut den texten tillsammans med mig. haha stört.












Efter spelningen fick jag min totebag signerad och ritad på av Charlene. Där träffade vi också Joe Moses och fick hans autograf. Efter det hängde vi utanför lite och lyckades träffa Brian Rosenthal, Jim Povolo, Dylan Saunders, Meredith Stepien och Brian Holden innan vi gick hem runt tre på natten. Jag och Jim pratade om Låt Den Rätte Komma In (enligt honom en av årtiondets bästa skräck-filmer) och jag pratade med Meredith om Millenium-böckerna. Meredith var bara allmänt söt. Jim och Dylan också. Blev lite kär i allihopa.


Suddig Charlene vid signerings-bordet. Hon sa att jag var amazing som hade kommit från Sverige och jag sa att hon var amazing för att hon var hon. Fint!


Dylan Saunders


Meredith Stepien (ser ut som jag tar hand om min fulla kompis.. hahaa)


Brian Holden


Jag och två av mina 'Canadian biotchas'

FETT! Älskade den här dagen. That is all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0