"I don't want a childhood. I want to be a ballet dancer"

Den här helgen har min mamma varit här!
Lördagsförmiddagen spenderades genom att vandra runt i Weybridge, äta en kalasbra hotellfrukost och lämna lite saker från Sverige hemma hos mig. Inne i London checkade vi in på vårat hotell. Kommer inte ihåg namnet men det var fint, var det. utsikten var bäst. Det låg precis bredvid Hyde Park och från vårat rum kunde man se London Eye, Big Ben, osv. Dock på ganska långt håll men ändå.




Sedan gick vi till Marble Arch och Spagetti House där vi åt lunch. Världens godaste. Dog. Inte alltid man har råd med bruschetta, huvudrätt och vin, men när mamma är med då slår man till! hehe. Efter det gick vi till nyöppnade Monki och jag dog. Det var fasligt litet men ändå.. hemma. haha. Jag fick en mysse i present av mamma. Börjar bli galet kallt ute.




Senare åkte vi till Victoria och bokade biljetter till kvällens föreställning av Billy Elliot. Efter det fikade vi och väntade ut tiden innan föreställningen. Den var btw jävligt bra. Helt sjukt! Inget kan ju mäta sig med filmen (som är fantastisk) men det här var fasen nära. Det var mycket mer dans och så var det ju sång och det var fint. Det som var allra bäst var när lilla Billy och stora Billy dansade tillsammans till Tchaikovsky. Han som föreställde stora Billy var above and beyond. Helt galet duktig. Man har ju sett mycket bra dansare i sina dagar (jävlar, jag låter som om jag är 100 år) men han var utan tvekan det allra bästa jag har sett. Han flöt över scenen och dansade som en jävla... fågel!! Eller... ja, vet inte hur jag ska beskriva det men jävlar i min lilla låda!



Söndagen började med brunch på Crepaffaire(?). Det var iallafall ett ställe där man kunde äta crêpes. Fantastiskt gott. Jag åt en med champinjoner, tomater och ost. Mamma åt en med sparris och skinka.



Efter brunchen gick vi en runda i soho och chinatown. Där var det fint på förmiddagskvisten.





Den vanliga turistrundan och sen var vi klara. Vi åt fish & chips och sen åkte vi tillbaka till hotellet för att hämta väskorna. Mamma satte sig på ett tåg mot Heathrow och jag satte mig på ett tåg mot Weybridge.





Kommentarer
Postat av: Emma Checa

woho! vart har dem öppnat monki!? gud jag måste dit!

2011-09-21 @ 12:45:46
URL: http://misscheca.blogg.se/
Postat av: m. ♥

vad mysigt! alltid kul att få besök av sin mor :)

2011-09-21 @ 13:07:50
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: uun

sketans va snygga bilder spec den på dig och chinatownisarna! saknar dig... igen... hhehe

2011-09-21 @ 15:52:35
Postat av: Emma

Vart låg restaurangen ni åt på? Adress, gata, område? Ser jätte trevligt ut!!

2011-09-27 @ 22:35:03
URL: http://emmabergmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0