TANKAR EN ONSDAGSKVÄLL


När jag gick till tesco för att köpa små förnödigheter (nej jag vill inte äta potatismos och fiskpinnar varje kväll) så kom jag på mig själv med att tänka "om inte mamma tar med jackor till mig så ligger jag risigt till". Det var alltså rövigt kallt och jag gick där med endast en liten kofta men det är inte det viktiga. Att jag använde frasen "så ligger jag risigt till" i mina tankar var anmärkningsvärt. Ett tecken på att jag är gammal redan vid nitton. Jag har märkt i rent allmänhet att mitt språk har blivit äldre. Jag pratar försvenskat och deslangifierats. Konstigt. Måste nog börja med lite konstiga svordomar. Ja, det blir bra.


Kommentarer
Postat av: Celine

TANKAR EN TORSDAGSKVÄLL: BARA EN MÅNAD KVAR!

2011-09-08 @ 20:41:10
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0