PLAYGROUND TERROR


Jag har inte bloggat om helgen än. Jag har inte ens överfört bilderna från kameran till datorn. En anledning är att jag har haft fullspäckat schema samt att jag idag har varit mer likt en zombie än den vanliga människan jag är. Omåttligt trött! Jag har istället spenderat förmiddagen med att läsa Alex Schulmans blogg och kolla på Schulman Show. Riktigt fint!

Förut var jag i lekparken med min åttaåring och hennes kompis. Det är ingenting jag rekommenderar. Det är rena rama krigszonen. Uppspelta tjut från gurglande barn som springer runt med händerna i luften samtidigt som en medelålders mor springer bakom och skriker "PUT YOUR SHOES ON!!". Mycket märklig situation i parken. Medelåldern låg på 2 år idag. Vanligtvis brukar den ligga på runt 6, men idag var det de allra yngsta som regerade. Det var en liten kille som gjorde flera varv med sin sparkcykel runt bänken där jag satt och vaktade barnens väskor. Han log självbelåtet och höll upp en kaka som i ett försök att göra mig avundsjuk. Det var faktiskt lite tillfredställande när samma pojke lite senare ramlade av sparkcykeln och låtsades att det gjorde ont. "In your face" tänkte jag då. Kände mig lite elak samtidigt som jag övertalade mig själv att han förtjänade det. Karma liksom.

Nu sitter jag här på min säng och äter lite av chokladen jag köpte när jag var och handlade med Malin i fredags. Ska kolla på ett avsnitt av Schulman Show och sen ska jag sova. På fredag kommer mamma hit. Har nog aldrig längtat så mycket efter någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0