THE KOOKS @ O2 BRIXTON ACADEMY

Igår kväll åkte jag iväg till Brixton för att se The Kooks. Pga jobbet missade jag första förbandet men jag hörde efteråt att det inte var någonting att hänga i julgran så det gjorde nog inte så mycket. Andra förbandet var bra. Tre plus på dom! heh. Sångaren sån ut som Alex Turner 2009. Jag stog typ på tredje raden med en öl i näven. Den tog dock slut innan Kooks började vilket var tråkigt. Ville ha en till men ville inte lämna min plats. Jag prioriterade Kooks och blidde utan en till öl. Ifall ni ville veta lix. Kooks var fantastiska som vanligt! Luke hade precis blivit bättre från en hals- och lunginfektion (tror jag det var) så ibland lät han lite småkrasslig, men överlag fantastiskt!! De "gamla" låtarna som Sofa Song och Naive flöt liksom förbi på ett fint sätt, medan fokuset låt på de nya låtarna. Det gillade jag eftersom att jag älskar nya skivan!
Bästa låtarna var nog You Don't Love Me, Tick Of Time, Is It Me och Rosie.





(Ursäkta fjortis-minen. Var inte meningen)

Efter konserten träffade jag Celine, Michelle och deras vänner. Jag är lite avundsjuk på att de träffade Luke lite senare vid backstage-ingången men det kommer säkert fler chanser och de jag har träffat går ju inte heller av för hackor! I mean, Pete Doherty och Paolo Nutini! Ja precis. hehehhh. På tunnlisen hem hade jag en hel vagn för mig själv. Då kände jag mig mäktig. Som en kung. Typ.


Kommentarer
Postat av: jessi

whaat?! hade du en vagn för dig själv?! det är ju typ drömmen, haha

2011-10-12 @ 19:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0