MAMA, HELP ME TO LIVE. WHAT CAN I DO?

Helgen spenderades inne i London (som alla andra helger).

Emma, den stackaren, blev fruktansvärt sjuk så vi ställde in våran utgång. Vi tar det en annan helg helt enkelt! Jag åkte iallafall in till London och gled runt ett tag. Plötsligt kände jag ett enormt sug för musikal, så jag köpte en ganska dålig plats till Les Miserables (stavning?). Efter att jag hade gått typ 100 meter kollar jag på biljetten och ser att det står Mr Andrew Andersson som ägare av biljetten. Ja ba whata?? Så då gick jag till teatern som musikalen hålls i och frågade om det möjligtvis kunde ha blivit något fel och då sa dom att jag hade blivit lurad. Jag blev fruktansvärt arg och irriterad, men jag blinkade bort tårarna från ögonen (ja, jag är en sån som gråter när saker går fel). Jag klampade iväg mot försäljaren som en annan hulk och smällde näven i bordet och krävde tillbaka pengarna. Det fick jag och efter det köpte jag en biobiljett för halva priset istället. Blev bättre så.

Filmen var The Tree Of Life med Brad Pitt och Sean Penn. STÖRT KONSTIG FILM. Jag brukar gilla lite udda filmer (t.ex. Donnie Darko och Melancholia) men den här var bara för konstig. Den var nästan tre timmar lång och jag fattade verkligen inte vad den handlade om. Minst en halvtimme av filmen bestod endast av naturbilder med klassisk musik i bakgrunden och lite dinosaurier. WTF? Och Sean Penn (som det stog hade ena huvudrollen) var med i max tre scener. Det lilla lilla jag fattade var dock väldigt känslosamt. Men i stort en galet knäpp film.

Idag började jag dagen med lite fönstershoppande och klämmande på saker på Oxford Street. Om man ändå hade pengar. Nu vet jag vart det säljs creepers! Måste bara spara lite till heheh. Sedan åkte jag till Harrods, som har varit mitt absoluta favoritställe på hela jorden sedan jag var i London första gången. Det är så fint alltihopa och det känns lite som en annan värld där inne (iallafall om man är typ 11 år). Jag har inte råd med någonting men det är inte det viktiga. Jag upptäckte också Harrods Christmas World. Fantastiskt. Julpynt i början av augusti. kan inte bli bättre.

Efter mat osv åkte jag hem nu är jag hemma och dör för att jag är så trött.

Jag är ensam 99% av tiden i det här landet och det är då jag uppskattar att jag har en så bästig mamma. Ibland är jag så ensam och isolerad i mig själv att jag bara vill lägga mig framför en dubbeldäckare och gråta livet ur mig men hon räddar mig med sms och samtal. Det tycker jag om.

Iphonebilder pga för lat för system.









Smygfotade in i ett avhängnat område där dom förberedde inför London 2012.






Kommentarer
Postat av: Hanna Adolfsson

Hej!



Alltså egentligen så känner jag ju inte dig men jag vet att du har tittat in på min blogg ibland och jag på din. Ville bara säga att när jag flyttade till Manchester så var allt HEMSKT i början. Jag kände mig så himla ensam och jag hade typ förväntat mig att ha ett kompisgäng efter två dagar. Skypade hem och grät ungefär en gång om dagen. Men efter bara några veckor så löste sig det mesta. Ville mest bara säga att ha tillit till att det blir bra. Du har ju inte varit där så länge! Det ordnar sig, du kommer ha det så himla kul. Ha det bäst och njut av världens bästa England. (bara av att vara där, köpa brittiska tidningar, lyssna på brittisk engelska och tänka på all fin musikhistoria gör ju allt så himla värt!) :)



Hanna

hannaimanchester.blogg.se

2011-08-08 @ 21:27:36
Postat av: Hanna Adolfsson

Hej!



Alltså egentligen så känner jag ju inte dig men jag vet att du har tittat in på min blogg ibland och jag på din. Ville bara säga att när jag flyttade till Manchester så var allt HEMSKT i början. Jag kände mig så himla ensam och jag hade typ förväntat mig att ha ett kompisgäng efter två dagar. Skypade hem och grät ungefär en gång om dagen. Men efter bara några veckor så löste sig det mesta. Ville mest bara säga att ha tillit till att det blir bra. Du har ju inte varit där så länge! Det ordnar sig, du kommer ha det så himla kul. Ha det bäst och njut av världens bästa England. (bara av att vara där, köpa brittiska tidningar, lyssna på brittisk engelska och tänka på all fin musikhistoria gör ju allt så himla värt!) :)



Hanna

hannaimanchester.blogg.se

2011-08-08 @ 21:28:37
Postat av: Hanna

Hej!



Alltså jag känner ju inte dig men jag vet att du har tittat in på min blogg ibland och jag på din. Jag vet ju inte heller helt och hållet hur din situation är nu och sådär men jag kan tänka mig med ensamheten och sådär. När jag flyttade till Manchester så var allt HEMSKT i början. Jag kände mig så himla ensam. Allt jag ville ha var någon att fika eller ta en öl med. Jag skypade hem och grät ungefär varje dag. Det är verkligen en obeskrivlig känsla att lämna verkligen hela sin trygghet och istället stå på sina egna ben utan familj och vänner i ett nytt land dessutom. Och jag förstod nog först när jag kom dit hur det skulle vara. Efter några veckor blev det i alla fall bra. Det ordnade sig. Så jag ville mest bara säga att du får ha tillit till att det blir bra. För det kommer det att bli! Du har ju inte alls varit där länge. Jag trodde verkligen inte att det skulle ordna sig men det gjorde det. Det blir bättre helt enkelt.



Ha det så bra och njut av att vara i världens bästa land. Bara att vara i England är ju värt att njuta av. Brittiska tidningar, HMV, musikhistoria, BRITTISKA, ja du vet allt det där. Njut så kommer allt på vägen! :)



Hanna

hannaimanchester.blogg.se

2011-08-08 @ 21:41:18
Postat av: Hanna

Hej!



Alltså jag känner ju inte dig men jag vet att du har tittat in på min blogg ibland och jag på din. Jag vet ju inte heller helt och hållet hur din situation är nu och sådär men jag kan tänka mig med ensamheten och sådär. När jag flyttade till Manchester så var allt HEMSKT i början. Jag kände mig så himla ensam. Allt jag ville ha var någon att fika eller ta en öl med. Jag skypade hem och grät ungefär varje dag. Det är verkligen en obeskrivlig känsla att lämna verkligen hela sin trygghet och istället stå på sina egna ben utan familj och vänner i ett nytt land dessutom. Och jag förstod nog först när jag kom dit hur det skulle vara. Efter några veckor blev det i alla fall bra. Det ordnade sig. Så jag ville mest bara säga att du får ha tillit till att det blir bra. För det kommer det att bli! Du har ju inte alls varit där länge. Jag trodde verkligen inte att det skulle ordna sig men det gjorde det. Det blir bättre helt enkelt.



Ha det så bra och njut av att vara i världens bästa land. Bara att vara i England är ju värt att njuta av. Brittiska tidningar, HMV, musikhistoria, BRITTISKA, ja du vet allt det där. Njut så kommer allt på vägen! :)



Hanna

hannaimanchester.blogg.se

2011-08-08 @ 21:41:41
Postat av: Hanna

Haha, det krånglade lite så jag trodde inte de blev skickade. Så jag skickade igen. Men så var de skickade haha. Struntsamma :)

2011-08-08 @ 21:43:45
Postat av: GG.

karreeeeeeeeee nu har det gått ett dygn sen du uppdaterade. just sayin'



xoxo Gosiga Gunnar

2011-08-08 @ 23:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0