You don't build a city in a day, but in 20 years you should have something

Hittade en rolig grej på en kool blogg.
Det handlar om band/artister som jag lyssnar mycket på och hur jag föll för dom och lite så :)

Bon Iver

Föll för: Skinny Love
Nu: Blood Bank
Påminner mig om: En springrunda genom en skog mitt i vinter med ett brustet hjärta.
Känner för att: Gråta och skratta samtidigt!

Nizlopi
Föll för: Helen
Nu: Part of Me
Påminner mig om: Lite vemod blandat med nåt kul :P svårt att sätta ord på
Känner för att: Lära mig sjunga sjukt bra

The Hives
Föll för: Diabolic Scheme
Nu: Diabolic Scheme
Påminner mig om: Alla gånger jag har sett dom live!
Känner för att: Åka till Norrköping

Arctic Monkeys
Föll för: Perhaps Vampires Is A Bit Strong But..
Nu: Cornerstone, Who the fuck are Arctic Monkeys?
Påminner mig om: Way Out West!!
Känner för att: Skriva en bok som endast innehåller Alex Turners otroligt pricksäkra lyrics!

Johnossi
Föll för: Man Must Dance
Nu: Glory Days To Come, Family Values
Påminner mig om: Jag tänker bara på Johns min när han spelar Family Values.. <3
Känner för att: SJunga med :D haha (klevör)

Damien Rice
Föll för: The Blower's Daughter
Nu: Delicate
Påminner mig om: Lisa när jag frågade henne om hon hade hört Damien Rice. "Nejdet här känner jag inte igen, jag har bara hört Cannonball". "ehm.. det är här Cannonball"
Känner för att: Blunda och typ falla in i en koma

The Killers
Föll för: Smile Like You Mean It
Nu: Alla låtar på Hot Fuss
Påminner mig om: Förra torsdagen! haha xD
Känner för att: Lägga mig på golvet och be till gud!

Håkan Hellström 
Föll för: Hurricane Gilbert
Nu: Ramlar, Dom Kommer Kliva På Dig
Påminner mig om: DKKPD på Peace & Love!
Känner för att: Åka till Göteborg

Hello Saferide
Föll för: The Quiz
Nu: I Wonder Who Is Like This One
Påminner mig om: Putte I Parken, Ensembeln
Känner för att: Sjuuuunga! hehe

The Kooks
Föll för: Naive eller Seaside
Nu: She moves in her own way
Påminner mig om: BRITTER OCH ENGLAND
Känner för att: Spana in heta engelsmän och gå på festival

the Beatles
Föll för: Nån vanlig låt, typ She Loves You
Nu: Please Please Me, Twist & Shout
Påminner mig om: Jadu... livet? haha Jag kan ju inte säga Liverpool eftersom att jag inte har varit där, men jag tänker på en framtida resa till Liverpool :D
Känner för att: Åka till Liverpool

Paolo Nutini
Föll för: New Shoes
Nu: High Hopes, Autumn
Påminner mig om: saknad
Känner för att: Sjunga fint. mina svar är inte så varierade på den frågan :P

Muse
Föll för: Sunburn
Nu: Plug In Baby
Påminner mig om: När jag var sjuk efter att jag hade brännt mig ganska rejält i ett solarium och jag lyssnade ironiskt nog väldigt mycket på Sunburn :P 
Känner för att: Spola tillbaka tiden och gå på muse på hovet igen!

Official Secrets Act
Föll för: So Tomorrow
Nu: Mainstream
Påminner mig om: "This is for you" <3
Känner för att: Dra till england och äta en 'nana' med Tom

Michael Jackson
Föll för: Nån Jackson five låt tror jag :P
Nu: Dirty Diana
Påminner mig om: typ hela min barndom
Känner för att: Moonwalka och gråta en skvätt

Babyshambles
Föll för: Delivery
Nu: I Wish, Pipedown
Påminner mig om: Peace & Loooove!!
Känner för att: Se Pete Doherty live.. oh wait! Det ska jag ju göra om en vecka (!!!)

jaa, det här är ju långt ifrån alla jag lyssnar på men det här är en överblick av det som betyder/har betytt mest för mig musikmässigt

Kommentarer
Postat av: Celine

"Känner för att: Spana in heta engelsmän och gå på festival" Haha, klockrent ;D

2009-11-28 @ 11:09:21
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Moa

jag snoris! :)

2009-11-28 @ 12:56:35
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Sona

Känner att Mando borde ha haft en liten plats på den där lista va! o: Men annars ser det underbart ut! :D<3 Kanske ska jag också göra den hihi

2009-11-28 @ 19:24:38
URL: http://atompop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0