I've got soul but I'm not a soldier

En liten lista jag snodde från Josefine. Inte så kul för er att läsa, men MYCKET kul för mig att fylla i.

1. Vad lyssnar du på just nu? The Killers - All These Things That I've Done
2. Nämn en låt som gör dig ledsen.  Michael Jackson - Ben
3. Vilken är världens mest störiga låt just nu? Jag lyssnar inte på störiga låtar.
4. Favoritband/artist, of all time? typ.. Mando :P hehe. men det finns ju såklart många fler
5. Band/artist du nyligen upptäckt? Florence and the Machine
6. Bästa kvinnliga röst? Nina Persson, Maia Hirasawa & Kate Nash
7. Bästa manliga röst? sorry Gustaf.. Brandon Flowers får det bli!
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? för det mesta indierock eller pop. men mycket mer.
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? glada Beatleslåtar
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? Muse eller nåt annat trevligt som typ Hamburg Song med Keane.
11. Senaste konserten? Håkan Hellström på Peace & Love.
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Molotov Jive, Kings Of Leon & Killers
13. Mest hatade bandet/artisten? Magnus Uggla! fyfan.. (och kleerup)
14. Har du träffat någon känd musiker? hehehe, Ja :P
15. Om ja, vem/vilka? för att nämna några: Mando Diao, Sugarplum Fairy, Molotov Jive, Marit Bergman, The Ark, Detektivbyrån, Chris Dangerous mm :)
16. Senaste låt du hörde på radio/cd etc? All My Brothers med Molotov Jive
17. Vad tycker du om klassisk musik? Jo, det är fint!
18. Vad tycker du om countrymusik? Kul
19. Vad tycker du om death metal? blä...
20. Vilken låt lyssnar du på nu? Samma som när jag började. repeat
21. Lyssnar du på musik på främmande språk? Engelska & Franska för det mesta men Italienska har förekommit.
22. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? en bongotrumma. haha
23. Lyssnar du på radio? Ibland P3.
24. Gillar du Mtv? nej
25. Gillar du Ztv? Ja, ibland kan dom spela bra låtar. typ Sugarplum och mando
26. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? jag svarar samma som Josefine: Clean Town.
27. Låt(ar) som beskriver ditt liv? just nu kan jag bara tänka på den makalöst bra låten som går på repeat så jag säger väll All These Things That I've Done.
28. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? haha Ohja!
29. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen? Den som står högst på listan är ju självklart Gustaf Norén men om han bangar vill jag ha Johan Hansson från Molotov Jive :D hihi
30. Favoritfilm soundtrack? Hair! <3
31. Vad lyssnar dina föräldrar på? Pappa har jag ingen aning om, men jag har sett en och en annan Beatles skiva. Mamma knarkar Rolling Stones och Bowie :)
32. Vad lyssnar du på precis nu? MEN VAD ÄR DET FÖR TJAT? samma som förut!
33. Använder du bandtröjor? Ohja! har på mig Bob Dylan just nu :P
34. Ska du på någon festival i sommar? Har redan varit på Peace & Love. Snart vankas det Putte i Parken och Way Out West.
35. Topp tre favoritband? oouch, svårt! för att inte svara som ni tror att jag kommer svara så säger jag Keane, Kings Of Leon & Beatles. Det är iallafall de som spelas mest just nu :P
36. Topp tre mest spelade låtar? Lastfm hävdar att det är Main Offender, Diabolic Scheme och Hitten.
37. Mest överskattade band just nu? Volbeat. hahaha
38. Bästa skivan någonsin? Help!
39. Din första egna skiva? Celine Dion's titanic soundtrack :P
40. Ditt bästa musikminne? Det var nog när jag såg The Hives för första gången på Way Out West 07. Då fattade jag hur jävla underbart det var att stå längst fram på sitt favoritband och skrika lungorna ur sig.
41. Hur många låtar har du på din iPod? gaanska många :P
42. Är du medlem på något musikcommunity? Lastfm
43. Vilken låt lyssnar du på just nu? SAMMA SOM FÖRUT! kan ni ge er?
44. Den bästa låten som någonsin skrivits?
45. Senaste STORA bandet du såg? Babyshambles! <3
46. Vilken blir din nästa konsert? Putte i Parken. om man tittar på spelschemat så blir antagligen Erik Hassle den första jag vill se :P
47. Lyssnar dina bästa kompisar på bra musik? OHJA
48. Hur många riktiga skivor äger du? 57 CD & 39 LP/EP
49. Hur många singlar äger du? 10
50. Vilken låt lyssnar du på just nu? ....

Kommentarer
Postat av: josefine

wio :D

2009-07-14 @ 02:13:47
URL: http://hailthesunnydays.blogg.se/
Postat av: josefine

.. (totalt meningslös kommentar men jag kände bara för att svara hihi)

2009-07-14 @ 02:14:14
URL: http://hailthesunnydays.blogg.se/
Postat av: Sona

Svar: Jaaa fan att man inte är Maria. Dock har jag faktiskt haft folk som sa att jag var "sjukt lik henne" förut när mitt hår inte var solblekt och när jag inte hade lugg. Fast det tycker inte jag hahah för hon är fett snygg och det är verkligen inte jag! :D ÅÅh rolig lista den snor jag? :)

2009-07-14 @ 14:08:54
URL: http://atompop.blogg.se/
Postat av: Moa

hahahaha volbeat, och bongootrumma:D AHHHAHAHAHHA

2009-07-14 @ 17:09:47
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: saris

iiih sjukt bra !!

2009-07-14 @ 22:16:43
URL: http://saradanielson.blogg.se/
Postat av: Sona

Svar: Hahahah JAAA alltså jag fattar inte riktigt, ska "shoping cart" betyda såndär matvagn typ? tänk dig en berusad johan springa nerför gatan med en sån vagn som anders sitter i HAHAHAHAH!!! Men du, så ska vi också leva vårt liv någon dag! När du har flyttat till Stockholm :) För det måste du göra :) Då kan vi leka med Molotov vaaaaaaaaaaaaarje dag och göra såna roliga saker vaaaaaaaaaaaarje natt!! IN MY DREAMS MAYBE :(

2009-07-15 @ 13:03:15
URL: http://atompop.blogg.se/
Postat av: frida

men hallå kaaarin, säger man så om sina frukostkompisar? xD

2009-07-15 @ 21:11:18
URL: http://frenger.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0