Peace & Love 09

Nu när jag har mycket tid att spendera ensam hemma som en överbliven sjukling från Peace & Love festivalen skriver jag mitt P&L inlägg! mihi!

På tisdagen bar det av till borlänge tidigt på morgonen!
Efter att vi hade hämtat våra festivalarmband fick Marit Bergman inviga veckan. Dock var det inte i samband med festivalen. Den var en egen grej som vägverket hade. Man fick dock ett urtjusigt "festivalarmband" som var limegrönt och som det stog Träffsäkert på!

På såg vi Navid Modiri och Gudarna! Dom var asparty :D

PART-EY

Efter det satte vi oss med vegetarisk pasta (äckel-köttfärs i moas fall) och sörjde att jävla fucking the Kooks hade ställt in! eller det var mest jag som sörjde :'( Det var ju för tusan dom som jag hade sett mest fram emot!... men nu i efterhand läste jag att dom ska "make it up for the swedish fans very soon"! wiie :D

jaja, nästa dag var vi trötta och hängiga på förmiddagen så efter lite vandrande hamnade vi vid en fontängrej.

Där låg vi och stekte i en timma :P det var ganska skönt.

På eftermiddagen (eller ja.. klockan 1) gick vi till festivalområdet och skulle vänta på Molotov Jive. När vi närmade oss scenen och jag såg bland annat Johan och Anders plocka fram instrumenten kom Moa på att hon hade tappat sin mobil. Vi gick tillbaka och letade och letade. Tillslut kom hon på att hon kunde forget all about hitta den så vi gick tillbaka. Då hade dom börjat soundchecka så jag sprang så fort jag kunde till tonerna till Paint The City Black. Vi såg säkert jättekonstiga ut eftersom att det fanns ingen anledning till att springa. Publiken som satt och väntade var i stort sett obefintlig :P haha. men det var kul!

Efter lite mer soundcheck gick dom av scenen och vi väntade.
Själva spelningen var above and beyond enligt mig :P asbra! jag partade loss asmycket till Made In Spain, Anton tittade på mig och log och en fotograf verkade älska mig. Jag utser det till min låt! sådär.


Efter spelningen sålde dom t-shirtar! Det var trevligt att dom sålde tröjorna och skivorna själva. hur många kan skryta med att Anders har växlat min femhundring? huhu. Och JOHAN! åh, jag dör! haha så himla söt. hehe jaja, vi pratade lite med dom och handlade lite merch och fick lite autografer. jag fick dock inte oskars..

puuuuss!

Senare på kvällen träffade vi Frida, Elin & Isabelle. Vi satt jättelänge utanför McDonalds och segade. Det var trevligt! Fram till mannen som dom skulle bo hos kom. HAHA, jag fattade noll av det han sa xD det var kul. Hejdå till dom och hej till sängen.

Dagen efter det fick jag veta av min mor att jag tydligen var med i dagens tidning.
Vi sprang ner till frukosten och bläddrade igenom tidningarna i jakt på den rätte. När vi inte hittade den blickade jag ut över matsalen för att se vem som hade norpat åt sig tidningen innan oss. Och gissa vilka som sitter och läser den? Jo, hela Molotov Jive-skaran. och min bild var tydligen tagen på deras spelning och var i samma artikel som deras rencension. Vi samlade på oss lite ätbart och satte oss vid bordet bredvid. Jag spetsade öronen och försökte lyssna på deras samtal. Oskar sa bland annat att bilden på honom var hemsk. och Anton pratade om en feministkärring. haha. Efter en stund kom en nyvaken Anders och joinade dom. han hade en extremt snygg morgonfrilla som resten av bandet skrattade åt. resten är historia.. ;) hehe

jaja runt ett gick vi tillbaka till festivalområdet för att vänta på Carl Barât. Innan han spelade No Fun At All. och dom var ingen kul alls. Men Carl var kul! riktigt riktigt bra. bra Libertines låtar uppskattas!


Efter det var det Frida Hyvönen. hon var fin.
Efter Frida gick vi och väntade på Johnossi som så tappert hade tackat ja till att ersätta The Kooks i sista minuten. Och dom var verkligen värdiga ersättare! Mycket bra må jag säga! Send More Money var så fiin <3 och Moa började blöda näsblod så hon fick gå bak :(. Dom spelade en ny låt som var helt underbart bra. Jag ser fram emot ett nytt album!

john <3

Senare på kvällen ställde vi oss vid Shangri-La scenen och väntade på Keane!
Bandet som spelade innan Keane var asparty! Gentleman. Alla dansade och äcklade sig med varandra! Vi äcklade oss inte men vi dansade! woho

En halvimme innan Keane skulle började fick jag ett sms från mamma: "Michael Jackson ligger i koma.". Fem minuter innan Keane entrade scenen fick jag beskedet att Michael hade dött från våra okänsliga publikgrannar. Tårarna började rinna ner för mina kinder och jag kände att sorgen tog över mina sinnen. Jag har inte gråtit så mycket under en konsert förr.

Tom kollade på mig nästan hela tiden. Han trodde väll att jag grät över att dom var så bra :D haha. Dom var jättebra! jag vågar nästan säga att dom var bäst på hela festivalen! Jag älskar Kenae och skrek med i alla låtar. Texterna stämde in så mycket på mina känslor just då så jag kunde inte göra annat än att skrika och gråta.
Keane var en bra tröst. <3

Dagen efter hade jag lugnat mig och vi tog bussen ut till landet för att se Twinflower Band!
När vi klev av bussen gick vi en bit tills vi fick syn på den här skylten.

Vi följde den och kom fram till en gård.

Där fick vi höra en välbekant röst säga hej och Linnea Dixgård kom gående mot oss. Vi presenterade oss och följde med henne 'bort till skuggan' dör de andra satt. De andra = hela Dixgård familjen och deras vänner :D Dom var jättesnälla och erbjöd oss korv. Vi åt korv och när Britta och jag fyllde på drick fick jag syn på en viss mr. Björn. han gick mot linnea som stog bredvid mig och började prata med henne. och där stog jag som ett fån och hällde upp sockerdricka.

jaja, efter den trevliga lilla grillstunden gick vi in i ett hus där själva spelningen ägde rum.

Björn joinade dom på scenen på Ride Along!

efter spelningen och Linneas lilla spelning inför oss och the Dixgård family åkte vi till Borlänge city igen och väntade på Mando signeringen. Dom var en halvtimme sena så Moa och jag dissade dom för att se Michael Jackson minnesstunden. Den var faktiskt nothing special :( menmen.

Efter det var det dags för en av världens bästa britter att äntra scenen :D PETE DOHERTY!
HAN KOM! trots alla skeptiska jävlar :D
Det var så fint <3 last of the english roses <3 alla libertines låtar <3 Arcady <3  fint
Och efter honom spelade Babyshambles! Det var om möjligt ännu bättre!
Delivery, Albion, Pipedown, FUCK FOREVER!
åh, det finns inga ord :D haha


efter en tråkig men obligatorisk tvåtimmars Ulf Lundell-spelning började väntan framme vid staketet inför Mando. Dom var jätte bra, speciellt Gustafs tal om Michael Jackson. Det var andra kvällen på raken som jag grät ohejdbart på en konsert. Gustaf satte verkligen ord på mina känslor. Och sen tillägnade han If I Don't Live Today.. till himmelriket. jag grät. så sjukt mycket. Gustaf märkte det och när han sjöng "I'm guilty of reading my own past." kollade han in i mina söndergråtna ögon.

resten av spelningen var också bra men det var lite tråkigt att dom spelade i stort sett samma låtar som dom slltid gör.

Klockan 3 på lördagen var det Sugarplum Fairy signeringsträff.
Innan det åt vi Ben & Jerry glass. jag åt Chocolate Macadamia :O och hur svårt var det att uttala på en skala? mhm. mycket svårt.

Sugarplumsen var jättetrevliga. Carl hade en sjuukt snygg tröja som Victor senare hade på sig på spelningen. Dock var det ganska jättepinsamt när jag skulle knacka Jonas på axeln och be om en bild och jag sa "David, kan jag ta en bild med dig?" När jag hade uttalat dom orden kom jag på mitt grova misstag. Men det värsta var ju att det tpg jättelång tid tills jag kom på vad han egentligen hette. Sorry Jonas..


Snygg-Carl

Efter det gick vi till Florence Valentins spelning och satte oss.
När vi hade ätit lite chips och sånt stelnade Moa till och tittade på männen som stog bakom mig. Jag vågade inte vända mig om så hon böjde sig fram och viskade "Lars! det är din lars!" ja ba: jaha, har jag en lars? haha. Det var tydligen Laakso-Lars som stog och lurade :D

efter lite gloende och lyssnande till bland annat Upp på sociala, ner på systemet gick vi och väntade på Sugarplum. Vi fick bra platser och efter en stund gick dom på scenen. FY TUSAN VAD BRA DOM VAR :D Victors handske och Carls Heal The World var jättefint. You Made Me Fade var extremt bra och dom spelade massor otippade låtar. sånt gillar vi!  :D

Sugarplum slutade, Laakso började.
Jag stog tryckt mot en snygg kille. Det blev jobbigt i längden och jag ställde mig typ längst bak :P men det var bra endå. Västerbron, High Drama och Worst Case Senario!

Hello Saferide började. Hon var mysig!
The Quiz, I was definetly made for these times och Arjeplog var bäst enligt mig.

När vi hade kommit till merch-ståndet märkte jag att jag hade tappat mina SPF-autografer :'( Jag blev asförbannad på mig själv. nu har jag ju inga autografer av dom förutom de som håller på att blekna bort från min arm. snyft.

Efter att jag hade surat på toaletten gick vi till Håkan <3
Han var helt underbar.
Dom Kommer Kliva På Dig was like a dream come true ;D som jag har längtat efter den! åh <3

Vi stog jättelångt bak, men det var det värt! att se alla människor stå och sjunga med var stort.

På Söndagen gick vi runt i borlänge tills det var dags att åka hem. Jag besökte mitt älskade Vattugatan (hihi) och vi gick förbi både Markus Krunegård och Moneybrother! wooooh.
När vi skulle åka träffade vi Britta+friends och Celine på stationen.
Sen var det faräl till dom och hoppa på tåget där jag satt bredvid en kille som lutade sig mot mig när han sov, tog upp min mobil när jag tappade den och lånade min mobil för att ringa hem. trevlig prick.


home sweet home.
eller nej.
jaja Peace & Love var super :D

Kommentarer
Postat av: Moa

"Vi äcklade oss inte men vi dansade!" -I LIKE



"jaha, har jag en lars?" var kul! hahahhaha



och AWESOME vecka<3 åh jag saknar det. saknar carl. åh det var så fint!!!!1!!

2009-07-01 @ 15:57:16
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Moa

och NAVID<3

2009-07-01 @ 15:57:36
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Celine

"make it up for the swedish fans very soon"! WHAT?! Men då kommer de väl till Stockholm.. fuck att ingen av mina vänner gillar Kooks :(

2009-07-01 @ 18:45:11
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: JJ

ÅÅÅh fint skrivet, fina bilder ååh, jag vet inte vad jag ska skriva för dte finns för mycket, allt jag får ur mig efter den här festivalen är typ "åh!" BRA VAR DET! :D

2009-07-01 @ 20:45:29
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/
Postat av: Frida

AAAAAH! Så underbart! Jag längtar tills för en vecka sen så att jag nästan dör! & du och Johan passar perfekt ihop :D :D



P&L 2010 here I come! (:

2009-07-01 @ 22:53:04
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: Madeleine

Kul du verkar ha haft det ! :) Fina bilder !

2009-07-04 @ 22:11:13
URL: http://www.magiskadagar.devote.se
Postat av: Sona

KALLE<3

2009-07-11 @ 14:35:39
URL: http://atompop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0