Movietime!

Jag är sjuk. Därför tar jag tillfället i akt att göra en lista som jag hittade på Moa's vän Marina's blogg.

Dina fem manliga respektive kvinnliga favoritskådespelare? Johnny Depp, Al Pacino, Leonardo DiCaprio, Christopher Walken, Robert DeNiro, Keira Knightley, Helena Bonham Carter, Audrey Tautou, Kate Winslet, Winona Ryder.

De sämsta filmerna som du har sett?
hm.. kommer inte ihåg nån speciell. men de flesta överdrivna overkliga science fiction filmer jag har sett har varit ganska ovärda.

Vilka filmer bör man tycka om för att ha en filmsmak någorlunda lik din?
Oj, man borde ha en ganska bred filmsmak. Krigsfilmer, mycket drama, Tim Burton filmer, allt med Johnny Depp. Clint Eastwood, och JULFILMER ;D

Vilken film såg du senast på bio? New Moon.

Vilken blir nästa film som du ser på bio?
 Ingen aning.

En filmscen som du har berörts av? Russian Roulette scenen i The Deer Hunter.  



Vilka manliga skådespelare tycker du är snyggast? Johnny Depp, unga Al Pacino, unga Robert DeNiro, unga Christopher Walken, Leonardo DiCaprio.

Vilka kvinnliga skådespelare tycker du är snyggast? Helena Bonham Carter, Keira Knightley, Audrey Tautou.  



Favoritregissör? Tim Burton & Clint Eastwood.

Fem skådespelare som du inte klarar av?
Jim Carrey, Emma Watson, Diane Keaton, Miley Cyrus, Keanu Reeves.

Tre filmer som du har gråtit till?
 Romeo + Juliet, Titanic, The Deer Hunter, Gilbert Grape.



Vilken är den mest överskattade filmen enligt dig?
Önskar att jag kunde säga Twilight, men det kan jag inte. Typ alla Beck filmer.

Senast sedda film? Harry Potter och halvblodsprinsen :P

Vad bör en film innehålla för att du ska uppskatta den? Jag tycker om kärlek, och tragedi! Typ nån som dör. Och snygga killar! haha. 

En bra bok som har blivit en bra film?
hmm.. filmerna är ju aldrig lika bra som böckerna men Försoning har lyckats mycket bra :)

Kommentarer
Postat av: Moa

åh fina svar indeed! gilbert grape var sjukt längesen, ÄLSKAR den verkligen:D

2009-12-04 @ 07:50:41
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Harri

Alltså håller med om alla dåliga skådespelare förutom Emma Watson, resten suger hårt !

2009-12-04 @ 14:12:55
URL: http://thyresson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0