Putte i Parken 09

Jag och Julia skulle funktionera på festivalen i Karlskoga så vi kom dit redan på tisdagen. Vi gick den 2 mil långa promenaden till campingen, vi kom fram till campet och fick till våran fasa beskedet att vi inte skulle få bo på en separat funkiscamping utan att den delades med den "riktiga" campingen. suck,
Vi trixade upp tältet och senare på dagen fick vi även våra uppgifter. Jag skulle plocka skräp....... och julia skulle stå i insläppet.

lala snabbspolar lite..
Orkar inte förklara vad som hände sen men vi blev hämtade och kom aldrig tillbaka till campet.

ONSDAG.
Jag träffade Moa och Ida och vi såg Deportees.
Vi hälsade lite på Lisa, Franz & Robert i Ung Vänster tältet.
Jag såg en Hassle tillsammans med tio tusen fjortisar.
Jag såg en Lasse Lindh.
Vi såg en Hello Saferide som var grymt sjukt bra! Bättre än på Peace & Love om jag får säga det själv.
Vi dissade en Bob Hund.

TORSDAG.
Jag och Moa började dagen med en John ME.
Efter det väntade vi på P3 Sommarsession med Hello Saferide (igen).
Jag dunkade in huvudet i en killes rumpa..
Det var grymt bra! Dom spelade låtar dom inte brukar spela. typ If i Don't write this song, someone i love will die.
Bandfotografering. jag fotades med dom tillsammans med Lisa och Robert. HAHA vilket gäng. Bilden vill jag dock inte visa. Jag kan säga såhär: Jag skymde den längsta killen :O hur lyckas man??
Vi tog en promenad i Karlskoga.
Vi såg A Camp på avstånd.
Vi såg även Slagsmålsklubben på avstånd.

FREDAG.
Bästa dagen i mitt liv.
buss in till Karlskoga. lyssna på Official Secrets Act på ipoden. regn.
Springa upp för den alldeles för jobbiga backen för att jag skulle komma längst fram på OSA.
Ställa sig längst fram och se Mike kliva av scenen efter att ha soundcheckat (antar jag).
Se Mike, Lawrence & Tom kliva på scenen. (Alex var inte där).
Sjunga med i låtar samtidigt som jag tog bilder.
Få en låt tillägnad sig <3
Träffa dom efteråt. *** (fortsättning följer där nere)
Vänta på Johnossi som var grymma.
Se John sätta sig på Ossi och kyssa honom.
Fånga John's plektrum.
Se Melody Club på avstånd.
Bli blöt.
Se Sahara Hotnights.
Åka Hem.
Tack och Adjö Putte. DU VAR KUL.


***
Under OSA spelningen var jag den enda i hela jävla publiken som kunde texterna (jag var säkert den enda som hade hört dom förut också). Tom såg det och sa "What's your name? The one's who's singing along. Yeah, this is for you" och spelade en låt. åh tack tom <3. Lite tidigare hade Mike frågat publiken "how are you doing?". Ingen hade svarat så jag hade sträckt upp handen lite och typ "whoow"-at.
"Yeah, one is OK!" haha.

Efteråt när vi väntade på Johnossi hoppade Tom ner till oss och pratade lite. Frågade vad vi hette och sa att han inte visste att dom hade några fans i Sverige :D. När han hade gått upp för att plocka undan instrument kom Lawrence och Mike ner och gav oss varsin setlist! pratprat (på BRITTISKA). och sen en gruppbild med hela bandet. "you can't have a picture without the singer" hade Lawrence sagt och ropat på Tom.

Dom beundrade Sveriges natur och Dalen-scenen. "It's like playing in the woods"
Sen var det slut.
<3

Kom tillbaka snart tack.


Kommentarer
Postat av: Elin Lundström

haha, vad kul att vara första svenska fanset och få en låt tillägnad sig :p

2009-08-03 @ 18:09:28
URL: http://eliisplace.blogg.se/
Postat av: Moa

"Jag dunkade in huvudet i en killes rumpa.." HAHAHAHAHAHHAHAHAHHA



och OSA

galet

galet

galet

galet

:D:D:D:D:D:D

2009-08-03 @ 19:53:04
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: frida

"Yeah, one is OK!" HAHA! :D



ni verkar ha haft SKOJ!

2009-08-03 @ 23:16:14
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: JJ

HAhaa åååh OSA verkar vara så trevliga! :D (okej, jag tycker att alla som pratar brittiska verkar trevliga, typ) fasen vad kul ni verkar ha haft! WOW nästa vecka, sjukt! :D

2009-08-04 @ 13:58:13
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0