MANDO DIAO

Nu är jag hemma från min Mando Diao roadtrip! :D
Det var så overkligt, så absurt! jag vet faktiskt inte hur jag ska klara av att skriva det här inlägget :D haha.

Det hela började i torsdags när jag åkte tåg själv till Lund! Jag var rädd. Det längsta jag har åkt tåg själv är till Kumla. Nu skulle jag åka igenom i stort sett halva sverige. Men efter några förvirrande om och men var jag framme. Jag var mer förvirrad än någonsin men jag lyckades trots allt ta mig till Mejeriet.
Moa och Eira kom efter ett tag och vi knallade iväg till Eiras lägenhet för att lämna våra väskor. Därefter gick vi tillbaka till Mejeriet. Vi träffade resten av människorna som skulle vara med på soundchecket. Sen var det som sagt dags för soundchecket! Det kändes så sjukt. Så normalt men ändå onormalt! Där stog dom! mando diao stog några meter ifrån mig och det kändes helt naturligt :D haha. jaja, efter soundchecket där dom spelade bland annat ABBA's Lay All Your Love On Me så fick vi träffa bandet på ett Meet & Greet :D den första som kom var Samuel. Han spg glad ut och sen började de andra Mandosarna ramla in :) Jag tog kort med Gustaf, Björn och Mats! När jag hade tagit kort med Björn gick jag fram till Gustaf. Han kollade på mig och sa "Alla har ju randigt på sig idag, Vi liksom flyter ihop!" och medans han sa det höll han om mig med hans högra arm! GAAAAAAH! Gissa om jag dog! ååh! älskade Gustaf <3 If only, you could be mine! :D haha.

När dom var tvungna att gå för att göra en intervju var Moa och jag i extas!
Efter en stund fick vi och resten av VIP-människorna gå in tidigare än alla de andra köande! HAH! Adiam Dymott var dökool, Jonathan Johansson var söt men kändes lite fail. Sen var det ju Mandos tur! mamma mia! Låtlistan var above & beyond, Gustaf var above and beyond! Dom var glada och kändes peppade! Det var intimt och mysigt (det var ju trots allt bara typ 850 pers där inne). Helt klart det bästa jag sett. Någonsin.
I slutet gick Gustaf fram till oss och tog tag i min hand! Min hand var alltså den första han tog tag i så jag fick mest Gustaf-svett :D iih! sen fick jag lite Björn och Mats-svett också!

Jag fick Björns plektrum! Moa fick nästan Gustafs men en tjock kines var dum och behöll den :( snyft.
Efteråt köpte jag en tygpåse och vi gick runt i Lund mitt i natten. Vi var blöta och trötta. Det var kallt! men vi överlevde :)

Fredagen spenderades i Lund. Vi åt nästan hela tiden! mums <3
Jordubbar i solen är inte helt fel. Inte hamburgare i en kool park med öldrickande spexare heller :D



LÖRDAGEN:
Mot Annexet!
Tågresa med Gloria-dans och sång :D taggat till tusen.
lalala snabbspoling till kön utanför Annexet. Vi köade med mycket trevliga människor såsom Frida, Elin, Britta, Celine, Julia, mm. Det var trevligt! Soundchecket var fint! O Helga Natt instrumentalt <3 Give Me Fire var också underbar :):) Sedan Meet & Greet! Dom var snälla även idag. Dock kändes dom lite otaggade jämfört med i Lund. Carl-Johan var askalas! :D hahaa! Jag sträckte fram mitt autografblad till honom med samma hand som jag hade kameran. Då tog han kameran och ba: tack! ska jag ta kort på dig?. Jag blev helt paff o ba: Ja, det kan du väll! haha. Så han tog kort på oss tillsammans med hans tumme. Han är söt den där CJ :D
Vi gick/sprang tillbaka till kön som hade ändrats drastiskt. Jag hade dåligt samvete för Moa och Elin. Men dom lyckades ta sig till oss sen när dom blev insläppta :) Vi väntade läänge. Min rumpa somnade och när man skulle ta sig upp var man ju inte världens smidigaste.
Adiam Dymott var kool igen och Jonathan Johansson hade färgat håret :D jag frågade om han hade gjort det och då log han. söt.

Mando var underbara igen!
Dom spelade dock lite färre låtar. och några killar äcklade sig bakom oss. Men det är bara att stå ut! Jag var ju typ 3-4 meter från gustaf :D Inget kan förstöra det. Mean Street var underbar! Och THE SHINING! mwiihii! Och If I Don't Live Today!!! äh, ALLA låtar var helt underbara :D haha!
Idag fick jag Gustafs plektrum :D jag börjar få värsta samlingen. (not)
Och Björn hoppade ner till oss. Jag tog tag i hans arm.
Efteråt var jag svettig och i bilen hem var jag törstig :P När jag kom hem drack jag vatten och sov

ETT MINNE FÖR LIVET!
Det låter töntigt men så är det :)

Bilderna kommer i nästa inlägg! :)

Kommentarer
Postat av: Moa







obeskrivligt

2009-04-27 @ 10:05:19
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: JJ

åååh, så underbart var det! din historia var ju hur bra som helst, lite press jag har på mig med min nu;)

2009-04-27 @ 18:20:28
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahahha ja vet hure känns!

we are musicfuckers and are proud of it hheheheh <3 ja har fan älskat både ola salo och ola svensson så, hahahah! (å snäckan)



ps. kommentera tilbak

2009-04-27 @ 22:56:43
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0